Andreja Zakonjšek Krt


Sopranistka Andreja Zakonjšek Krt se je rodila v Celju, kjer tudi živi. Po diplomi iz glasbene pedagogike na mariborski Pedagoški fakulteti se je izpopolnjevala na oddelku za koncertno petje na Visoki šoli za glasbo in upodabljajočo umetnost v Gradcu, kjer je z odliko diplomirala pri profesorjih Karlheinzu Donauerju (oratorij) in Gerhardu Zellerju (samospev). Že med študijem se je izpopolnjevala pri priznani mezzosopranistki in prvakinji Opere SNG Maribor, Dragici Kovačič. Od sezone 1996/1997 je kot solistka redno zaposlena v Operi SNG Maribor, kjer se je predstavila v številnih vlogah, med drugim kot Rosina (Seviljski brivec), Micaëla (Carmen), Adina (Ljubezenski napoj), Adela in Rosalinda (Netopir), Maud v krstni izvedbi opere Princesa vrtoglavka Josipa Ipavca, Musetta (La bohème), Nannetta (Falstaff), Pamina (Čarobna piščal), Belinda (Dido in Enej), Antonia (Hoffmannove pripovedke), Sophie (Werther), Liù (Turandot), Jerica (Zlatorog), Donna Francesca (Črne maske), Hanna Glawari (Vesela vdova), Elvira (Italijanka v Alžiru), v naslovnih vlogah Dvořákove opere Rusalka in Monteverdijeve opere Kronanje Popeje, v vlogi Madame Lidoine iz Poulencove opere Pogovori karmeličank idr. Redno gostuje tudi v SNG Opera in balet Ljubljana, kjer je prvič nastopila kot Metka v Humperdinckovi pravljični operi Janko in Metka, zatem pa še kot Susanna (Figarova svatba), Norina (Don Pasquale), Zerlina v Mozartovi operi Don Giovanni, Berenice v Rossinijevi operi Prilika dela tatu, Valencienne in Hanna v Lehárjevi Veseli vdovi, Grilletta v Haydnovem Apotekarju, ki je bil na rednem programu Festivala Ljubljana itd. Sodelovala je s Slovenskim komornim zborom, s Simfoničnim orkestrom RTV Slovenija, Slovensko filharmonijo, pianistkama Natašo Valant in Danielo Candillari idr. Večkrat je nastopila tudi na Festivalu Radovljica. Njen obsežni koncertni repertoar vključuje dela od zgodnjega baroka pa vse do glasbe 20. stoletja in sodobnega časa, med drugim je kot solistka sodelovala v izvedbah Händlovih, Telemannovih, Bachovih, Haydnovih in Mozartovih vokalno-instrumentalnih del. Leta 2004 je pri Založbi kaset in plošč RTV Slovenija izšla njena prva zgoščenka z naslovom Slovenski in francoski samospevi, ki sta jo posneli s pianistko Natašo Valant – omenjeni plošči so se pod okriljem iste založbe pridružile še nekatere druge –, sodelovala je tudi s pianistko Bredo Zakotnik ter z orkestrom Hiše kulture Celje, s katerim je med drugim nastopila v vlogi Marjetke iz Ipavčeve opere Teharski plemiči in v Kálmánovi opereti Grofica Marica. Leta 2016 je prejela prestižno nagrado Sama Smrkolja, ki jo za vrhunske poustvarjalne dosežke opernih pevcev podeljuje Slovensko komorno glasbeno gledališče (SKGG). Kot je zapisala komisija v svoji obrazložitvi, »oblikuje pevka svoje vloge z odlično profesionalnostjo na tehnični in interpretativni ravni. Izvrstna je bila v vlogah Pamine v Mozartovi Čarobni piščali ter Madame Lidoine in Matere Marie Sv. Avguština v Poulencovi operi Pogovori karmeličank«. Za umetniške dosežke in upodobitvi vlog Amelie iz Verdijeve opere Simon Boccanegra in Marguerite iz Gounodeve opere Faust je prejela nagrado Prešernovega sklada za leto 2022.

Tritt in