oktober 2025
september 2025
julij 2025
junij 2025
maj 2025
april 2025
marec 2025
februar 2025
januar 2025
december 2024
november 2024
oktober 2024
september 2024
julij 2024
junij 2024
maj 2024
april 2024
marec 2024
februar 2024
januar 2024
december 2023
november 2023
oktober 2023
september 2023
avgust 2023
julij 2023
junij 2023
maj 2023
april 2023
marec 2023
februar 2023
januar 2023
december 2022
november 2022
september 2022
julij 2022
junij 2022
maj 2022
april 2022
marec 2022
februar 2022
december 2021
november 2021
oktober 2021
september 2021
avgust 2021

ponedeljek, 20. oktober 2025

Dvajsetletnica premiere Radio and Juliet in desetletnica premiere Peer Gynt v koreografijah Edwarda Cluga

NAJAVA DOGODKA ZA TAKOJŠNJO OBJAVO Jubilejni uprizoritvi Baleta SNG Maribor Dvajsetletnica premiere Radio and Juliet in desetletnica premiere Peer Gynt v koreografijah Edwarda Cluga Ta teden bo v Baletu Slovenskega narodnega gledališča Maribor zaznamovan z izjemnim dvojim jubilejem: v torek, 21. oktobra 2025, bodo slovesno obeležili dvajsetletnico premiere Radio and Juliet, prve mednarodno prelomne stvaritve koreografa in umetniškega direktorja Baleta SNG Maribor Edwarda Cluga, nato pa v petek, 24., in v soboto, 25. oktobra 2025, še desetletnico njegove prve celovečerne koreografske stvaritve Peer Gynt. Obe slavnostni uprizoritvi bosta na domačem odru občinstvu ponovno ponudili možnost ogleda ključnih stvaritev Clugovega ustvarjalnega preboja in potrditev njegovega mednarodnega ugleda, ki ga je skupaj z mariborskim baletnim ansamblom ponesel na najprestižnejše svetovne odre. Prava poslastica za mariborsko občinstvo bo tudi nastop Edwarda Cluga, ki ga bomo lahko v petek in soboto občudovali v baletu Peer Gynt. Radio and Juliet Pred dvajsetimi leti, natančneje 23. aprila 2005, je na odru Slovenskega narodnega gledališča Maribor premiero doživela Radio and Juliet, delo, ki drzno sooči najlepšo Shakespearovo ljubezensko zgodbo z glasbo britanske skupine Radiohead in je postalo sinonim za mednarodno prebojnost mariborskega Baleta. Do danes je bilo uprizorjenih že 124 predstav, ki si jih je ogledalo več kot 103.000 gledalcev. Na domačem odru je bila Radio and Juliet izvedena sedemnajstkrat pred skoraj 10.000 gledalci, a pravo razsežnost je pridobila na gostovanjih: kar 107 ponovitev po svetu je privabilo več kot 94.000 gledalcev – rekord v zgodovini slovenskega baleta, ki jo uvršča med najuspešnejše izvozne kulturne izdelke Slovenije. Gostovanja Radio and Juliet so zajela skoraj vse celine in najuglednejše plesne festivale ter gledališča: francoska festivala v Biarritzu in Musicasensu v Sensu, grški festival Mediterraneo, portugalski festival v Sintri ter Mednarodni plesni festival v Pécsu ob takratni Evropski prestolnici kulture. V Združene države Amerike je uprizoritev odpotovala kar trikrat, najprej na Festival of Firsts v Pittsburghu in na znameniti festival Jacob's Pillow Dance, nato pa na turnejo od Kalifornije do New Yorka. Balet je bil gost tudi v Kanadi na Festivalu des Arts de Saint-Sauveur, v Južni Ameriki pa je navdušil na festivalu v Bogoti v Kolumbiji in v Sao Paolu, Riu de Janeiru in Curitibi na brazilskem festivalu O Boticário na Dança. Med pomembnejšimi gostovanji so še Karmiel Dance Festival v Izraelu, Hongkonški festival umetnosti, seoulski festival SIDance, Singapore Arts Festival in številna prizorišča po Evropi. Vsepovsod po svetu so bili odzivi navdušeni: Pittsburgh Tribune je zapisal, da je balet »sodobna mojstrovina, z izjemno perspektivo in s popolnim obvladovanjem«. The Boston Globe ga je opisal kot »zgodbo o ultimativni osamljenosti in notranjem boju, ki kljub temačnosti sporoča, da znova in znova poskušamo živeti«. Festival Jacob’s Pillow je uprizoritev označil za »različico tragične romance, gnano z neusmiljenim ritmom Radiohead, tako prevzemajočo, da oči ne morete odtrgati z odra«. Londonski The Guardian pa je poudaril, da Clug »vse reducira – zgodbo, scenografijo – in pusti, da glasba ustvarja tisto tesnobno napetost, ki napolni prostor«. Poleg mariborskega Baleta so Radio and Juliet v svoj repertoar vključili še West Australian Ballet iz Pertha, Birmingham Royal Ballet, Balet Narodnega gledališča Brno, Romunski narodni balet v Bukarešti, Nacionalna opera v Kijevu, Novosibirsko operno in baletno gledališče (NOVAT) ter Balet v Augsburgu in Halle v Nemčiji, s čimer je Clugova stvaritev postala del stalnih programov številnih uglednih mednarodnih ansamblov. V tej sezoni, natančneje 8. maja 2026, bo uprizorjen še v Oklahoma City Balletu. Radio and Juliet je uprizoritev, ki je utrdila Clugov mednarodni položaj in obenem postavila Balet SNG Maribor na zemljevid vrhunskih svetovnih ansamblov. Uprizoritev je dokaz, da lahko slovensko gledališče s pogumnim in sodobnim izrazom doseže globalni vpliv. Na slavnostni, že 125. uprizoritvi bodo nastopili Tijuana Križman Hudernik, Yuya Omaki, Davide Buffone, Matteo Magalotti, Tomaž Viktor Abram Golub, Lucio Mautone in Christopher Thompson. Ustvarjalno ekipo uprizoritve sestavljajo kostumograf Leo Kulaš, scenograf Marko Japelj, avtorica videa je Janja Glogovac, oblikovalec luči Tomaž Premzl in oblikovalec zvoka Gregor Mendaš.   Peer Gynt Prva celovečerna koreografija Edwarda Cluga Peer Gynt je premiero doživela 6. novembra 2015 in je v desetih letih postala ena ključnih stvaritev sodobnega baleta na mednarodnem prizorišču. Clug je posegel po znameniti Ibsenovi dramski pesnitvi in jo prepletel z glasbo Edvarda Griega, ki jo je dopolnil z drugimi skladateljevimi deli. Nastala je koreografska epopeja oportunističnega popotnika, ki išče smisel življenja med sanjami in resničnostjo, dokler ga ob koncu poti ne odreši Solveigina ljubezen. Uprizoritev združuje simbolizem, nadrealizem, samoironijo in lirično poetiko ter občinstvo popelje v kraljestva človeških iluzij in streznitve. Po praizvedbi so strokovni odzivi balet označili za eno Clugovih ključnih del, ki s svojo liričnostjo, z ironičnim humorjem in z nadrealističnimi podobami osvežuje sodobni baletni repertoar. Kritiki so posebej pohvalili vizualno domiselnost in sposobnost, da Griegovo glasbo poveže z aktualnim plesnim izrazom, ki presega geografske in kulturne meje. V desetih letih je Peer Gynt doživel 36 ponovitev pred 37.146 gledalci. Mariborski Balet je z njim gostoval na najpomembnejših odrih doma in v tujini: v Sankt Peterburgu, v znamenitem gledališču Bolšoj v Moskvi, na Hrvaškem, Madžarskem, Češkem, v Italiji in kar štirikrat po Nemčiji. Po mariborski praizvedbi so Clugov Peer Gynt v svoj repertoar vključili še v prestižnih gledališčih, letošnjega aprila ga je z deseto premiero okronal Balet Teatra alla Scala Milano, pred tem pa Dunajski državni balet, Balet Opernhaus Zürich, Balet Latvijske narodne opere v Rigi, Novosibirsko državno operno in baletno gledališče NOVAT, Balet HNK Zagreb, Balet Theatra Dortmund, Balet Staatsoper Hannover in Balet gledališča Teatr Wielki – Opera Narodowa Varšava. Na jubilejnih predstavah v petek in soboto bo v naslovni vlogi nastopil Miloš Isailović, kot Smrt sam koreograf Edward Clug, ob njem pa Evgenija Koškina, Tanja Baronik, Sytze Jan Luske, Tijuana Križman Hudernik, Sergiu Moga, Tetiana Svetlična, Lucio Mautone, Asami Nakashima, Ema Perič, Mirjana Šrot, Davide Buffone, Yuya Omaki, Klavdija Stanišić, Olesja Hartmann Marin, Hristina Stoycheva, Vasilij Kuzkin, Tea Bajc, Mina Radaković, Beatrice Bartolomei, Ionut Dinita, Matteo Magalotti, Satomi Netsu, Nuša Urnaut, Tomaž Viktor Abram Golub, Aleksandar Trenevski, Maro Vranaričič, Christopher Thompson, Matteo Beeckman, Catarina de Meneses, Mircea Golescu, Ines Uroševič, Ines Petek, Metka Masten, Branka Popovici in Jan Trninič. Scenografija je delo Marka Japlja, kostume je oblikoval Leo Kulaš, za oblikovanje svetlobe pa je poskrbel Tomaž Premzl. Slavnostne predstave ta teden niso le praznovanje okroglih jubilejev, temveč tudi poti, ki je mariborski Balet v zadnjih dveh desetletjih popeljala v sam vrh svetovne baletne umetnosti, in dokaz, da je Maribor prostor, kjer nastajajo uprizoritve, ki spreminjajo tok sodobnega baleta in s svojo univerzalno govorico povezujejo občinstva po vsem svetu. Jubilejni teden je tako poklon ustvarjalni drznosti, umetniški strasti in neukrotljivi veri, da lahko s slovenskega odra zraste zgodba, ki postane del svetovne umetniške zgodovine. ### Fotografije za medije Radio and Juliet https://www.dropbox.com/scl/fo/2yh14mqqriubl3ej34pr3/ADAMh0naIJ8j08kQU0zZLC8?rlkey=u8e6ec56f9hpbz8nztx8e10gd&st=e70cfzt8&dl=0 Foto: Damjan Švarc, Ivan Vinovrški/SNG Maribor Peer Gynt https://www.dropbox.com/scl/fo/f6bp9r9nh23dw0qar3ipj/AHjnoAu1Njjw_zUwdON6FaQ?rlkey=g5k3kqemjutvjlxhkhzc5kato&st=g7058uqt&dl=0 Foto: Tiberiu Marta/SNG Maribor

Dodatne informacije Alan Kavčič 041 697 121  
Preberi več

ponedeljek, 20. oktober 2025

Mednarodno zborovsko tekmovanje Gallus – Maribor 2025 prineslo novega finalista za evropsko tekmovanje prihodnje leto v Sloveniji

Med azijskima in evropskimi zbori slavil slovenski Zbor sv. Nikolaja Litija * Kar dva slovenska zbora bosta finalista na zborovskem GRAND PRIXU Evrope spomladi 2026 v Mariboru

MARIBOR – Pretekli konec tedna je v Mariboru minil v znamenju zborovskega petja, tokrat močno azijsko obarvanega. V Dvorani Union je pod sloganom »Musica noster amor!« – »Glasba, naša ljubezen!« – po dveh letih ponovno potekalo znamenito, že 18. Mednarodno zborovsko tekmovanje Gallus – Maribor 2025. Eno najuglednejših srečanj zborovske umetnosti v Evropi in svetu, ki nosi ime po velikem renesančnem skladatelju Jacobusu Gallusu, je prostor srečevanja vrhunskih zborov in občinstva ter hkrati nadaljevanje več kot stoletne tradicije zborovskega petja v Mariboru. S skrbnim pristopom, pogledi in izbiranjem nastopajočih zborov je Gallus – Maribor postal tekmovanje, kjer so se v preteklosti že kalili bodoči dobitniki velikih nagrad Evrope in kjer se zbori merijo v samem svetovnem vrhu. Letos se ga je udeležilo osem pevskih zasedb z evropske in azijske celine, od tega šest mešanih zborov, en moški zbor in ena vokalna skupina. Mihela Jagodic, svetovalka za zborovsko dejavnost na Javnem skladu RS za kulturne dejavnosti: »Letošnje Mednarodno zborovsko tekmovanje Gallus Maribor 2025 je izjemoma potekalo oktobra namesto aprila. Tekmovanje je med zbori po svetu prepoznano po visoki kakovosti izbranih zasedb, mednarodno uglednih dirigentih v žiriji, izjemni akustiki dvorane, ki pevcem omogoča resnično umetniško izražanje, ter po odlični organizaciji in gostoljubnem vzdušju, ki privablja zbore z vsega sveta. Poleg tekmovalnega programa dogodek nudi tudi dragoceno priložnost za strokovno rast in izobraževanje naših zborovodij.« Po tekmovalnem delu nastopov, ki je bil na sporedu v soboto, 18. oktobra, in nedeljskem finalu, v katerega se je uvrstilo pet zasedb, je žirija v sestavi petih mednarodno priznanih zborovskih strokovnjakov iz Slovenije in tujine med zbori iz Indonezije, Latvije, Singapura, Švedske in Slovenije razglasila prejemnika velike nagrade Gallus – Maribor 2025. Prislužil si jo je Zbor sv. Nikolaja Litija pod vodstvom Helene Fojkar Zupančič. Ta je s tem postal eden od finalistov tekmovanja za veliko zborovsko nagrado Evrope 2026, ki bo v letu 2026 po osmih letih ponovno potekalo prav v Mariboru, 18. aprila 2026. Na drugo mesto se je uvrstil The Archipelago Singers iz Indonezije pod vodstvom Ega O. Azarya. Slovenske zbore sta tudi letos zastopala kar dva sestava, poleg zmagovalnega Nikolaja še Akademski pevski zbor Tone Tomšič UL z dirigentko Rahelo Durič. Slednji je na tekmovanju zasedel tretje mesto. Med nedeljskimi finalisti sta bila še singapurski Komorni zbor ONE, ki ga vodi zborovodkinja Ai Hooi Lim, in Mešani zbor občine Ropaži Pa Saulei iz Latvije z zborovodkinjo Marto Ozola. Letošnji žiriji je predsedovala slovenska dirigentka in avtorica glasbeno-scenskih projektov Karmina Šilec, njeni člani pa so bili južnoafriški dirigent, skladatelj in pedagog Michael Joseph Barrett, večkrat nagrajena mlada slovensko-italijanska dirigentka Petra Grassi, eden najuglednejših azijskih dirigentov, predavatelj in organizator velikih festivalov Ban Sheng Toh iz Singapura ter švedski dirigent in pedagog Mikael Wedar, član žirij pomembnih tekmovanj v Evropi, tudi prejemnik velike zborovske nagrade Evrope s svojim zborom. Merila žirije so usklajena z najzahtevnejšimi svetovnimi tekmovanji: tehnična pripravljenost zbora, zahtevnost programa in prepričljivost izvedbe. Karmina Šilec, predsednica žirije: »Žirija se, tako kot vedno, v prvem delu osredotoča na sledenje partituri, kako zbor spoštuje avtorjevo idejo, takoj zatem pa začnemo slediti, kako se prenaša muzikalnost, kako komunikacijo izvajalci z odra prenašajo v dvorano in kako je ta živa v smislu muzikalnosti, vsebine kompozicije. V naših pogovorih skušamo vse te vidike vključiti v presojo, vemo pa, da v umetnosti zelo težko tekmujemo, je vendarle tudi stvar osebne odločitve. Tako da je rezultat plod petčlanske žirije, različnih izkušenj, različnih kultur. Je povzetek tega, kaj vidimo kot dobro, vredno posnemanja. Zanimivo je tudi, kako se tuji zbori lotevajo slovenskega besedila in letošnja obvezna skkladba je bila kar dober kamen preizkušnje. Na tem odru je v zadnjih letih slišati odlične ansamble. Včasih se zgodi tudi prehod iz dobrega k tistemu, čemur bi zares rekli umetniško. To je posebna točka, ki jo je težko ubesediti, vendar mislim, da večina ljudi zazna, kadar nastopi posebno vzdušje, ekspresivnost, povezanost, zrelost v podajanju. To nima besed, je pa tisto, česar si vsi želimo čimveč.« Na Mednarodno zborovsko tekmovanje Gallus – Maribor se lahko uvrstijo samo zbori izjemne kakovosti, ki so sposobni pripraviti raznolik in zahteven program – ta v vseh treh dneh obsega za kar okrog 45 minut čiste vokalne glasbe. Zbori sicer predstavijo od tri do štiri sporede: programsko zaokrožen spored, značilen za izvorno deželo (gre za netekmovalni nastop), spored iz zgodovinskih obdobij in prosti spored, pri čemer pet najboljših zborov izvede dodatnega še v finalu. Vsi koncerti potekajo v za zborovske navdušence izredno priljubljeni Dvorani Union. Tekmovanje skrbi tudi za promocijo slovenske glasbe v svetu, saj v obvezni program za vse zbore uvaja izvedbo skladbe Jacobusa Handla – Gallusa po lastni izbiri, umetniški svet tekmovanja pa vsakič izbere tudi slovenskega skladatelja, ki mu Javni sklad RS za kulturne dejavnosti naroči novo priredbo slovenske ljudske pesmi. To v obveznem programu izvedejo vsi zbori. Letos je bil za to pomembno nalogo izbran naše večkrat nagrajen skladatelj Andrej Makor, ki je za to priložnost uglasbil slovensko ljudsko iz Doline pri Trstu Eno rožco jaz imam. Skladbo smo slišali v različici za moški in mešani zbor. Andrej Makor, skladatelj obvezne skladbe tekmovanja: »Izbral sem ljudsko pesem iz Doline pri Trstu, saj skušam vedno ostati zvest svojim koreninam, obalno-kraškemu področju. Takoj ko sem jo zasledil v zapuščini Slovencev v Trstu, mi je prirasla k srcu s svojim poetičnim, ljubezenskim besedilom, ki ne dopušča pretiranega dramatiziranja in vodi v rahlo introvertirano vzdušje. Začutil sem notranji vzgib, da bi našemu nekdanjemu dirigentu in skladatelju Hilariju Lavrenčiču nekaj posvetil, in se mi zdi, da je prav ta dogodek, tekmovanje Gallus, primerno za to, saj je bil na tem odru večkrat. Ostal sem zvest melodiji, saj pripadam tisti struji skladateljev, ki smo pristaši tega pristopa. Skladba je drobna čustvena iskrica, ki se prepleta od ljubezni pa do notranje bolečine, na koncu pa se izlije v rahlo grenak, lahko rečem tudi sladek zvok, ki izgine v tišino. Je en sam ljubezenski notranji napoj.« Priznanje za najboljšo izvedbo obvezne skladbe je prejela dirigentka zmagovalnega zbora Helene Fojkar Zupančič, ki je na podelitvi skladbo oddirigirala tudi vsem zborom v dvorani. Mednarodno zborovsko tekmovanje Gallus – Maribor je bilo leta 2008 sprejeto v prestižno zvezo tekmovanj za veliko zborovsko nagrado Evrope (EGP – European Grand Prix for Choral Singing), v kateri je poleg Maribora še pet evropskih mest iz držav z bogato zborovsko tradicijo: Arezzo v Italiji, Debrecen na Madžarskem, Tolosa v Španiji, Varna v Bolgariji in Jurmala v Latviji. Zato je še toliko pomembneje, da ga znamo ceniti tudi doma. Matija Varl, direktor tekmovanja: »V zadnjih tridesetih letih se je drastično spremenila nacionalnost zborov, ki prihajajo na tekmovanje. Če smo v devetdesetih letih pripadali pretežno vzhodnemu bloku, smo kasneje privabili zbore v globalnem obsegu. Dejansko nam manjka samo Avstralija. Če ostanemo pri spremembah, so nekoč prevladovale zasedbe enakih glasov, zdaj pa prevladujejo mešani zbori. Pričakujemo, da se bo v bodoče odzvalo tudi več vokalnih skupin. » Umetniško usmeritev Mednarodnega zborovskega tekmovanja Gallus – Maribor soustvarja Umetniški svet, ki ga sestavljajo mednarodno priznani slovenski dirigenti in skladatelji: Martina Batič, Ambrož Čopi, Stojan Kuret, Damijan Močnik in Karmina Šilec. Njihove mednarodne reference, nagrade in pedagoško delo zagotavljajo, da Gallus – Maribor ohranja najvišjo raven strokovnosti. Mednarodno zborovsko tekmovanje Gallus – Maribor je veliko več kot le glasbeno tekmovanje. Je praznik zborovske umetnosti, ki Maribor za tri dni postavi na svetovni zemljevid kulture, nadaljuje tradicijo, ki sega v 19. stoletje, in krepi ugled Slovenije kot dežele z izjemnim zborovskim potencialom. Tekmovanje organizira Javni sklad Republike Slovenije za kulturne dejavnosti (JSKD), ki skrbi za razvoj ljubiteljske kulture v Sloveniji. JSKD s svojo mrežo 59 izpostav po državi podpira kulturna društva in ustvarjalce na vseh področjih umetnosti – od glasbe in gledališča do plesa, filma in likovne umetnosti. Tekmovanje Gallus – Maribor vodi mag. Matija Varl (direktor in organizacijski vodja), za programsko usmeritev skrbi Mihela Jagodic, organizacijski odbor pa sestavljajo še dr. Inge Breznik, Urška Čop Šmajgert, mag. Franci Pivec in Brigita Rovšek. Organizatorji tekmovanja: Javni sklad RS za kulturne dejavnosti Mestna občina Maribor Organizacijski odbor tekmovanja Zveza kulturnih društev Slovenije Zveza kulturnih društev Maribor O ZGODOVINI TEKMOVANJA Tekmovanje je bilo prvič izvedeno leta 1992, vzporedno z državnim tekmovanjem Naša pesem, ki je Maribor uveljavilo kot nacionalno središče zborovske kulture. Od takrat se tekmovanje Gallus – Maribor izmenjuje z Našo pesmijo in se je razvilo v prepoznaven mednarodni dogodek. Leta 2008 je bilo sprejeto v prestižno Zvezo tekmovanj za veliko zborovsko nagrado Evrope (European Grand Prix for Choral Singing), kar ga je dokončno umestilo med vrhunske evropske festivale in tekmovanja.   REZULTATI IN NAGRADE 18. MEDNARODNEGA ZBOROVSKEGA TEKMOVANJA GALLUS – MARIBOR 2025
  1. mesto – Grand Prix: 94,1 točke ZBOR SV. NIKOLAJA, Litija, Slovenija, zborovodkinja Helena Fojkar Zupančič
  2. mesto, finalist tekmovanja: 90,5 točke THE ARCHIPELAGO SINGERS, Južni Tangerang, Indonezija, zborovodja Ega O. Azarya
  3. mesto, finalist tekmovanja: 90,3 točke AKADEMSKI PEVSKI ZBOR TONE TOMŠIČ UNIVERZE V LJUBLJANI, Ljubljana, Slovenija, zborovodkinja Rahela Durič
  4. mesto, finalist tekmovanja: 88,7 točke MEŠANI ZBOR OBČINE ROPAŽI PA SAULEI, Občina Ropaži, Latvija, zborovodkinja Marta Ozola
  5. mesto, finalist tekmovanja: 88,5 točk KOMORNI ZBOR ONE, Singapur, zborovodkinja Ai Hooi Lim
  6. mesto: 86,8 točke MEŠANI MLADINSKI ZBOR HEDVIG ELEONORA, Stockholm, Švedska, zborovodkinja Natalia Edvall
  7. mesto: 86,6 točk VOKALNI ANSAMBEL VOX PUNT, Tartu, Estonija, umetniški vodja Patrik Sebastian Unt
  8. mesto: 82,7 točke VOKALNA SKUPINA NOVECENTO, San Bonifacio, Italija, zborovodja Maurizio Sacquegna
POSEBNE NAGRADE IN PRIZNANJA: Priznanje in denarna nagrada zborovodji za najboljšo izvedbo skladbe Jacobusa Handla-Gallusa: EGA O. AZARYA, The Archipelago Singers, Indonezija Priznanje in denarna nagrada zborovodji za najboljšo izvedbo obvezne sodobne slovenske skladbe (Andrej Makor: ENO ROŽCO JAZ IMAM): HELENA FOJKAR ZUPANČIČ, Zbor sv. Nikolaja Litija, Slovenija Priznanje in denarna nagrada za najboljši slovenski zbor tekmovanja: ZBOR SV. NIKOLAJA LITIJA, Slovenija, zborovodkinja Helena Fojkar Zupančič Denarna nagrada za vokalno skupino: VOKALNI ANSAMBEL VOX PUNT, Tartu, Estonija, umetniški vodja Patrik Sebastian Unt Denarna nagrada za zbor enakih glasov: VOKALNA SKUPINA NOVECENTO, San Bonifacio, Italija, zborovodja Maurizio Sacquegna Nagrada občinstva za najboljši nastop na otvoritvenem koncertu: ZBOR SV. NIKOLAJA LITIJA, Slovenija, zborovodkinja Helena Fojkar Zupančič
Preberi več

ponedeljek, 13. oktober 2025

Gostovanje Hrvaškega narodnega gledališča v Varaždinu s kultno družbeno satiro Balkanski špijon

NAJAVA DOGODKA ZA TAKOJŠNJO OBJAVO Gostovanje Hrvaškega narodnega gledališča v Varaždinu s kultno družbeno satiro Balkanski špijon Slovensko narodno gledališče Maribor bo v sredo, 15. oktobra 2025, ob 20. uri gostilo Hrvaško narodno gledališče v Varaždinu, ki bo v Dvorani Frana Žižka uprizorilo kultno družbeno satiro Balkanski špijon Dušana Kovačevića, eno najbolj prepoznavnih dramskih besedil nekdanje Jugoslavije. Uprizoritev, ki na duhovit, a hkrati neprizanesljiv način razgalja mehanizme družbene paranoje, porojene iz strahu pred sistemom in nevednostjo. V središču zgodbe je Ilija Čvorović, nekdanji politični zapornik, ujet v spiralo sumničavosti in obsedenosti z redom, ki postane utelešenje slepe zvestobe režimu. Njegova obsedenost nazadnje ogrozi vse okrog njega – od nič hudega slutečega podnajemnika do lastne družine. Režiser Vanja Jovanović poudarja, da je aktualnost besedila danes še bolj izrazita: »Svet danes morda ne uporablja več enakih metod nadzora kot nekoč, a orodja strahu ostajajo – le da so zdaj bolj elegantna in prefinjena. Čvorovićev lik zato ni le zgodovinski ostanek, temveč še vedno zrcali naš vsakdan.« Igrajo Ljubomir Kerekeš, Ljiljana Bogojević, Elizabeta Brodić, Marinko Leš in Robert Španić. Režijo podpisuje Vanja Jovanović, scenografijo Matej Kniewald, kostumografijo Mario Tomašević, avtor glasbe je Šimun Matišić, oblikovanje luči je delo Tomislava Maglečića, jezikovna svetovalka je Gordana Gadžić, šepetalka Natalija Gligora Gagić in inspicient Vedran Dervenkar. Uprizoritev združuje Kovačevićev preplet komike in tragike, v katerem humor ostaja zadnja obramba malega človeka pred zlom, absurdom in brezsmislom. V ospredju so tudi teme nasilja – sistemskega in družinskega – ter nezmožnosti soočanja z drugačnostjo, kar jo dela univerzalno in presenetljivo sodobno. Balkanski špijon je ogledalo časa, v katerem prepoznavamo dinamike današnjega sveta: od teorij zarote in zamegljevanja resničnosti do občutka, da je vsak »drugačen« že potencialna grožnja. ### dodatne informacije Alan Kavčič 041 697 121  
Preberi več

sreda, 8. oktober 2025

Premiera Opere in Baleta SNG Maribor - Znamenita Evita Tima Ricea in Andrewa Lloyda Webbra s Sabino Cvilak v naslovni vlogi

SPOROČILO ZA JAVNOST ZA TAKOJŠNJO OBJAVO MARIBOR, 7. OKTOBER – Opera in Balet Slovenskega narodnega gledališča Maribor bosta v petek, 10. oktobra 2025, v Dvorani Ondine Otta Klasinc, po dogovoru z The Really Useful Group Ltd., premierno uprizorila svetovno znan muzikal Tima Ricea in Andrewa Lloyda Webbra Evita v režiji Svetlane Dramlić pod taktirko Patrika Grebla s Sabino Cvilak v naslovni vlogi. Nastopajo še Sergije Lugovski kot Che in Mike Sterling kot Juan Perón ter Tim Ribič, Lucija Kraševec, operni zbor, baletni ansambel in simfonični orkester SNG Maribor. Muzikal, ki je praizvedbo doživel leta 1978 v londonskem Prince Edward Theatru in se zapisal med klasike glasbenega gledališča, pripoveduje fascinantno zgodbo o prvi dami Argentine Evi Perón. Ta je iz skromnih začetkov z ambicijo, s karizmo in s politično močjo postala ena najbolj slavljenih in hkrati kontroverznih osebnosti 20. stoletja. Glasbena podoba muzikala združuje latinskoameriške ritme, klasično orkestracijo in rockovsko energijo, prav takšna, zvočno bogata »tapiserija« pa odseva blišč javnega življenja kakor tudi notranjo razklanost Evitinega osebnega boja. Nepozabna pesem Don’t Cry for Me Argentina je postala globalna uspešnica, Evita pa sinonim za muzikal, ki povezuje zgodovino, mit in umetnost. Mariborska premiera prinaša vizualno razkošno uprizoritev v režiji Svetlane Dramlić (Rosa produkcija), ki je hkrati tudi oblikovalka projekcij in svetlobe. Glasbeno vodstvo podpisuje Patrik Greblo, scenografijo Matic Kašnik, kostumografijo Jerneja Podbevšek Zhembrovskyy, koreografijo Tetiana Svetlična, za zborovsko pripravo je poskrbela Zsuzsa Budavari Novak. Dramaturginja je Biserka Fortuna, oblikovalec svetlobe Tomaž Premzl, asistentka režiserke Tara Kuster, mentor in svetovalec za vokal Graeme Danby, koreografa argentinskega tanga Aleksander Golob in Tjaša Bobek, 3-D animacije so delo Voranca Kumarja in Vincenta Boona (Nervous-fx), video je zasnoval Luka Tišler. Muzikal Evita s svojo zgodbo o fatalni ženski, politični ikoni in kraljici ljudskih src, ki še danes buri domišljijo občinstva po vsem svetu, bo po premieri na sporedu še 12., 14., 16., 18. in 19. oktobra 2025 ter 10. in 12. aprila 2026.
Preberi več

torek, 7. oktober 2025

Znamenita Evita Tima Ricea in Andrewa Lloyda s Sabino Cvilak v naslovni vlogi

SPOROČILO ZA JAVNOST ZA TAKOJŠNJO OBJAVO Premiera Opere in Baleta SNG Maribor Znamenita Evita Tima Ricea in Andrewa Lloyda s Sabino Cvilak v naslovni vlogi MARIBOR, 7. OKTOBER – Opera in Balet Slovenskega narodnega gledališča Maribor bosta v petek, 10. oktobra 2025, v Dvorani Ondine Otta Klasinc, po dogovoru z The Really Useful Group Ltd., premierno uprizorila svetovno znan muzikal Tima Ricea in Andrewa Lloyda Webbra Evita v režiji Svetlane Dramlić pod taktirko Patrika Grebla s Sabino Cvilak v naslovni vlogi. Nastopajo še Sergije Lugovski kot Che in Mike Sterling kot Juan Perón ter Tim Ribič, Lucija Kraševec, operni zbor, baletni ansambel in simfonični orkester SNG Maribor. Muzikal, ki je praizvedbo doživel leta 1978 v londonskem Prince Edward Theatru in se zapisal med klasike glasbenega gledališča, pripoveduje fascinantno zgodbo o prvi dami Argentine Evi Perón. Ta je iz skromnih začetkov z ambicijo, s karizmo in s politično močjo postala ena najbolj slavljenih in hkrati kontroverznih osebnosti 20. stoletja. Glasbena podoba muzikala združuje latinskoameriške ritme, klasično orkestracijo in rockovsko energijo, prav takšna, zvočno bogata »tapiserija« pa odseva blišč javnega življenja kakor tudi notranjo razklanost Evitinega osebnega boja. Nepozabna pesem Don’t Cry for Me Argentina je postala globalna uspešnica, Evita pa sinonim za muzikal, ki povezuje zgodovino, mit in umetnost. Mariborska premiera prinaša vizualno razkošno uprizoritev v režiji Svetlane Dramlić (Rosa produkcija), ki je hkrati tudi oblikovalka projekcij in svetlobe. Glasbeno vodstvo podpisuje Patrik Greblo, scenografijo Matic Kašnik, kostumografijo Jerneja Podbevšek Zhembrovskyy, koreografijo Tetiana Svetlična, za zborovsko pripravo je poskrbela Zsuzsa Budavari Novak. Dramaturginja je Biserka Fortuna, oblikovalec svetlobe Tomaž Premzl, asistentka režiserke Tara Kuster, mentor in svetovalec za vokal Graeme Danby, koreografa argentinskega tanga Aleksander Golob in Tjaša Bobek, 3-D animacije so delo Voranca Kumarja in Vincenta Boona (Nervous-fx), video je zasnoval Luka Tišler. Muzikal Evita s svojo zgodbo o fatalni ženski, politični ikoni in kraljici ljudskih src, ki še danes buri domišljijo občinstva po vsem svetu, bo po premieri na sporedu še 12., 14., 16., 18. in 19. oktobra 2025 ter 10. in 12. aprila 2026. ###  Fotografije za medije so na voljo v spletnem medijskem središču. https://www.sng-mb.si/2025/10/06/evita/ Foto: Tiberiu Marta # dodatne informacije Alan Kavčič 041 697 121  
Preberi več

sreda, 1. oktober 2025

Medeja - mariborska premiera koprodukcije Drame SNG Maribor s festivalom Dubrovniške poletne igre in s HNK v Varaždinu

Maribor, 1. OKTOBER – Drama Slovenskega narodnega gledališča Maribor bo v petek, 3. oktobra 2025, v Dvorani Frana Žižka izvedla mariborsko premiero mednarodne koprodukcije s festivalom Dubrovniške poletne igre in s Hrvaškim narodnim gledališčem v Varaždinu avtorjev Simona Stona in Heinerja Müllerja Medeja v režiji Martina Kušeja. Igrajo Helena Minić Matanić, Uliks Fehmiu, Julija Klavžar, Maša Žilavec, Vladimir Vlaškalić, Aleš Valič, Tvrtko Kolar in Jan Rendić. Mogočna reinterpretacija klasičnega mita izziva gledalstvo s temami izključenosti, nasilja, družbenega pritiska in identitetne razgradnje. Besedili Simona Stona (Medeja, 2014) in Heinerja Müllerja (Medeamaterial, 1982) se prepletata v sodobni tragediji o ženski, ki v znanstvenem, racionalnem in domnevno urejenem svetu izgubi vse – položaj, partnerja, otroke in nenazadnje svojo identiteto. Ana, briljantna znanstvenica in mati, je Medeja enaindvajsetega stoletja – ženska, ki postane nezaželena, ko ne izpolnjuje več pričakovanj sistema, ki jo je ustvaril. Na 76. Dubrovniških poletnih igrah je Helena Minić Matanić za svojo vlogo prejela nagrado orlando za najuspešnejšo dramsko stvaritev festivala. Medeja tokrat vstopa na oder SNG Maribor. Novembra bo sledila še hrvaška premiera v Varaždinu. Martin Kušej je eden najvidnejših evropskih režiserjev svojega časa. Njegova prepoznavna poetika vključuje drzno reinterpretacijo klasičnih besedil, poudarjeno družbenokritično noto ter izrazito vizualno estetiko. Režiral je v najpomembnejših gledališčih nemškega govornega prostora, med drugim tudi kot direktor Burgtheatra na Dunaju. Medeja predstavlja njegovo prvo sodelovanje z Dramo SNG Maribor. Ustvarjalno ekipo sestavljajo še prevajalka in dramaturginja Vesna Đikanović, scenografinja Annette Murschetz, strokovna sodelavka za scenografijo Hana Ramujkić, kostumografinja Ana Savić Gecan, skladatelj Aki Traar, avtor videa Tobias Jonas, oblikovalka svetlobe Vesna Kolarec, asistent režiserja Herbert Stöger, druga asistentka režiserja Katarina Julija Pipan, asistentka kostumografinje Tjaša Frumen in lektorica za hrvaški jezik Ines Carović. Predstava se izvaja v hrvaškem jeziku, opremljena bo s slovenskimi nadnapisi.
Preberi več

sreda, 1. oktober 2025

Mariborska premiera Medeje v režiji Martina Kušeja

SPOROČILO ZA JAVNOST ZA TAKOJŠNJO OBJAVO Mednarodna koprodukcija Drame SNG Maribor s festivalom Dubrovniške poletne igre in s Hrvaškim narodnim gledališčem v Varaždinu Mariborska premiera Medeje v režiji Martina Kušeja Maribor, 1. OKTOBER – Drama Slovenskega narodnega gledališča Maribor bo v petek, 3. oktobra 2025, v Dvorani Frana Žižka izvedla mariborsko premiero mednarodne koprodukcije s festivalom Dubrovniške poletne igre in s Hrvaškim narodnim gledališčem v Varaždinu avtorjev Simona Stona in Heinerja Müllerja Medeja v režiji Martina Kušeja. Igrajo Helena Minić Matanić, Uliks Fehmiu, Julija Klavžar, Maša Žilavec, Vladimir Vlaškalić, Aleš Valič, Tvrtko Kolar in Jan Rendić. Mogočna reinterpretacija klasičnega mita izziva gledalstvo s temami izključenosti, nasilja, družbenega pritiska in identitetne razgradnje. Besedili Simona Stona (Medeja, 2014) in Heinerja Müllerja (Medeamaterial, 1982) se prepletata v sodobni tragediji o ženski, ki v znanstvenem, racionalnem in domnevno urejenem svetu izgubi vse – položaj, partnerja, otroke in nenazadnje svojo identiteto. Ana, briljantna znanstvenica in mati, je Medeja enaindvajsetega stoletja – ženska, ki postane nezaželena, ko ne izpolnjuje več pričakovanj sistema, ki jo je ustvaril. Na 76. Dubrovniških poletnih igrah je Helena Minić Matanić za svojo vlogo prejela nagrado orlando za najuspešnejšo dramsko stvaritev festivala. Medeja tokrat vstopa na oder SNG Maribor. Novembra bo sledila še hrvaška premiera v Varaždinu. Martin Kušej je eden najvidnejših evropskih režiserjev svojega časa. Njegova prepoznavna poetika vključuje drzno reinterpretacijo klasičnih besedil, poudarjeno družbenokritično noto ter izrazito vizualno estetiko. Režiral je v najpomembnejših gledališčih nemškega govornega prostora, med drugim tudi kot direktor Burgtheatra na Dunaju. Medeja predstavlja njegovo prvo sodelovanje z Dramo SNG Maribor. Ustvarjalno ekipo sestavljajo še prevajalka in dramaturginja Vesna Đikanović, scenografinja Annette Murschetz, strokovna sodelavka za scenografijo Hana Ramujkić, kostumografinja Ana Savić Gecan, skladatelj Aki Traar, avtor videa Tobias Jonas, oblikovalka svetlobe Vesna Kolarec, asistent režiserja Herbert Stöger, druga asistentka režiserja Katarina Julija Pipan, asistentka kostumografinje Tjaša Frumen in lektorica za hrvaški jezik Ines Carović. Predstava se izvaja v hrvaškem jeziku, opremljena bo s slovenskimi nadnapisi. ### Fotografije za medije so na voljo v spletnem medijskem središču. https://www.sng-mb.si/2025/07/25/medeja/ Foto: Marko Ercegović # dodatne informacije Alan Kavčič 041 697 121    
Preberi več

Kot noč in dan

Poglej slike

Evita

Poglej slike

Medeja

Poglej slike

Balet s Carmino Burano v Dubaju

Poglej slike

Hrvaška gledališča na 60. Festivalu Borštnikovo srečanje

Poglej slike

Sotterraneo: Zdravilni ogenj (Il fuoco era la cura)

Poglej slike

Hamlet

Poglej slike

Euripides Laskaridis LAPIS LAZULI

Poglej slike

Balet na turneji z Don Juanom po Švici

Poglej slike

Fedra

Poglej slike

Cluster

Poglej slike

≈ [približno enako kot]

Poglej slike

Otello

Poglej slike

In ljubezen tudi

Poglej slike

Janko in Metka

Poglej slike

Plameni Pariza

Poglej slike

Malomeščanska svatba

Poglej slike

Mož, ki je ukrotil strelo: Genialni izumi Nikole Tesle

Poglej slike

Lucia di Lammermoor

Poglej slike

Ženske na oblasti

Poglej slike

Immaculata

Poglej slike

Tosca

Poglej slike

Amadeus

Poglej slike

Prizori iz zakonskega življenja

Poglej slike

Grk Zorba

Poglej slike

Tartuffe

Poglej slike

Lastovka (La rondine)

Poglej slike

Pod svobodnim soncem

Poglej slike

Planinska roža

Poglej slike

Prometej: ena lepa apokalipsa

Poglej slike

Prometej: ena lepa apokalipsa – FOTOGRAFIJE Z VAJ

Poglej slike

Monolog za živeče v času izumrtja

Poglej slike

Faust

Poglej slike

Knjiga o džungli

Poglej slike

Čarobna piščal

Poglej slike

Pijani

Poglej slike

Manon Lescaut

Poglej slike

Dogodek v mestu Gogi

Poglej slike

BALETNI TRIPTIH Edward Clug: APERTURE

Poglej slike

BALETNI TRIPTIH Johan Inger: RAIN DOGS

Poglej slike

BALETNI TRIPTIH Gaj Žmavc: MYTH

Poglej slike

Kako sem se naučila voziti

Poglej slike

Don Carlo

Poglej slike

Frank V.

Poglej slike

Romeo in Julija

Poglej slike

Madame Bovary

Poglej slike

Samo ne se ustavit!

Poglej slike

Tesla

Poglej slike

La Gioconda

Poglej slike

Elektri pristoji črnina

Poglej slike

Rdeča kapuca

Poglej slike

Romeo in Julija

Poglej slike

Carmina Burana

Poglej slike

Vanja, Sonja, Maša in Špik

Poglej slike

Farma Orwell

Poglej slike

Le Sacre du Printemps

Poglej slike

Mica pri babici

Poglej slike

Alan Kavčič, odnosi z javnostmi SNG Maribor

Telefon: 02 250 61 39