Simon Krečič


Dirigent in pianist Simon Krečič je leta 2002 zaključil študij klavirja na ljubljanski Akademiji za glasbo kot zadnji diplomant priznanega slovenskega pianista Acija Bertonclja. Leta 2005 je opravil podiplomski študij klavirja v razredu Aleksandra Madžarja na Visoki umetniški šoli v Bernu. V času podiplomskega izpopolnjevanja v Švici je začel študirati še dirigiranje pod mentorstvom Dominiqua Roggena. Novembra 2008 se je udeležil mednarodnega dirigentskega tekmovanja v italijanskem Grosettu, kjer je osvojil tretjo nagrado. Od marca 2009 je redni gost orkestra Slovenske filharmonije in Simfoničnega orkestra RTV Slovenija. Dirigiral je številne koncerte v okviru abonmajskih ciklov (Modri abonma, Kromatika, Mozartine), protokolarne in priložnostne koncerte ter številna snemanja. Študij dirigiranja je zaključil septembra 2012 na ljubljanski Akademiji za glasbo v razredu Milivoja Šurbka z baletno premiero na glasbo Igorja Stravinskega v produkciji SNG Opera in balet Ljubljana. V ljubljanski operni hiši je bil tudi dirigent baletne predstave Don Kihot. Sodeluje s številnimi vidnimi domačimi in tujimi solisti, kot so Dubravka Tomšič Srebotnjak, Eugen Indjic, Aleksandar Madžar, Branimir Slokar, Wonji Kim Ozim, Baiba Skride, Harriet Krijgh, Lauma Skride idr. Njegov širok simfonični repertoar obsega mnogo temeljnih simfoničnih del od Mozarta, Beethovna, Haydna, nato vseh pomembnejših romantikov (Brahms, Schubert, Schumann, Mendelssohn), pa vse do glasbe 20. in 21. stoletja. Od decembra 2013 je umetniški direktor Opere SNG Maribor. Kot operni dirigent se je medtem močno uveljavil tudi v mednarodnem prostoru. Marca 2011 je bil asistent dirigenta predstave Werther v Teatru Real v Madridu. Februarja 2015 je dirigiral Verdijevo opero Macbeth v Teatru Verdi v Pisi v režiji slovitega italijanskega režiserja Daria Argenta ter simfonični koncert na festivalu Palermo Classica na Siciliji. Julija 2016 je bil dirigent baletne predstave Favn, Carmen (Debussy, Ščedrin) na gostovanju Baleta SNG Maribor na Dubrovniškem poletnem festivalu. Oktobra 2016 je na Verdijevem festivalu v skladateljevem rojstnem kraju Bussetu dirigiral opero I masnadieri (Razbojniki) v produkciji Teatra Regio iz Parme, prvo mariborsko uprizoritev Wagnerjeve glasbene drame Das Rheingold (Rensko zlato) januarja 2017, Rossinijevo opero La Cenerentola (Pepelka) marca 2017 v Ljubljani, Verdijevo opero Un ballo in maschera (Ples v maskah) novembra 2017 na Kitajskem (v Velikem gledališču Tianjin in v Velikem gledališču Harbin), Puccinijevo Tosco v Rovigu, Skopju in na Reki, Donizettijevo komično opero La fille du régiment februarja 2018 v tržaškem Teatru Verdi ter Webrovega Čarostrelca avgusta 2018 v Rheinsbergu pri Berlinu. V zadnjih letih je dirigiral še Hoffmannove pripovedke Jacquesa Offenbacha ter Devico Orleansko Čajkovskega v Ljubljani, Turandot v Rovigu in Ferrari, Ljubezenski napoj v Trstu ter baletni večer Danza d’autore v palermskem Teatru Massimo. Redno sodeluje s pomembnimi imeni opernega sveta, kot so José Cura, Piero Giuliacci, Bruno de Simone, Dimitra Theodossiou, Carlos Almaguer idr. Med zadnjimi simfoničnimi koncerti velja omeniti sodelovanje s Praško in Zagrebško filharmonijo, z Opero HNK na Reki, s Simfoničnim orkestrom Savaria iz madžarskega Szombathelyja ter s Simfoničnim orkestrom Siciliana iz Italije. Zelo plodno in odmevno je tudi njegovo sodelovanje s koreografom Edwardom Clugom, s katerim sta v zadnjih letih soustvarila kar tri baletne predstave, in sicer scensko kantato Carmina Burana Carla Orffa, Les noces (Svatba) in Le sacre du printemps (Posvetitev pomladi) Igorja Stravinskega ter Faust na glasbo Milka Lazarja. Za izjemne dosežke na področju kulture mu je Mestna občina Maribor leta 2019 podelila Glazerjevo listino.