november 2025
oktober 2025
september 2025
julij 2025
junij 2025
maj 2025
april 2025
marec 2025
februar 2025
januar 2025
december 2024
november 2024
oktober 2024
september 2024
julij 2024
junij 2024
maj 2024
april 2024
marec 2024
februar 2024
januar 2024
december 2023
november 2023
oktober 2023
september 2023
avgust 2023
julij 2023
junij 2023
maj 2023
april 2023
marec 2023
februar 2023
januar 2023
december 2022
november 2022
september 2022
julij 2022
junij 2022
maj 2022
april 2022
marec 2022
februar 2022
december 2021
november 2021
oktober 2021
september 2021
avgust 2021

ponedeljek, 17. november 2025

2. koncert komornega cikla Carpe artem v sodelovanju z DSS

NAJAVA DOGODKA ZA TAKOJŠNJO OBJAVO 2. koncert komornega cikla Carpe artem v sodelovanju z DSS Pejsaži šestnajstih strun Sreda, 19. november 2025, ob 19.30 v Kazinski dvorani SNG Maribor Ob 19.00 se bo z glasbeniki pogovarjala muzikologinja Anuša Plesničar. Na drugem koncertu cikla Carpe artem bodo zazvenela nova dela štirih uglednih slovenskih skladateljev – Janija Goloba, Roka Goloba, Tomaža Habeta in Slavka Ludvika Šuklarja. Program združuje različne ustvarjalne poetike, ki v dialogu med glasbo in besedo razkrivajo raznolike pejsaže človeškega doživljanja – od introspektivnih zvočnih podob in duhovnih razmislekov do ritmične živosti in ljudskega navdiha. Skladatelj in violinist Jani Golob, zaslužni profesor Akademije za glasbo v Ljubljani, bo predstavil svoj Četrti godalni kvartet, ki ga je napisal za cikel Carpe artem leta 2020. Tomaž Habe, skladatelj, pedagog in dolgoletni teoretik Konservatorija za glasbo in balet Ljubljana, se bo predstavil z novim cikličnim delom za sopran in godalni kvartet Prošnje in zahvale, navdihnjenim z besedili Matere Tereze. Rok Golob, eden najdejavnejših slovenskih skladateljev sodobne orkestralne, filmske in popularne glasbe, bo prisoten z izborom skladb, ki se gibljejo na presečišču resne, zabavne in jazzovske glasbe. Slavko Ludvik Šuklar, nagrajenec Kozinove nagrade 2023, pa v skladbi Panonski akvareli obuja slikovit svet ljudske dediščine panonskega prostora. Izvajalci koncerta so godalni kvartet kolektiva Carpe Artem – Veronika Vilar Brecelj (violina), Miladin Batalović (violina), Nejc Mikolič (viola) in Nikolaj Sajko (violončelo) – ter sopranistka Andreja Zakonjšek Krt, prvakinja Opere SNG Maribor in nagrajenka Prešernovega sklada. Koncert bo v sredo, 19. novembra 2025, ob 19.30 v Kazinski dvorani SNG Maribor. Ob 19.00 bo predkoncertni pogovor s skladatelji, ki ga bo vodila muzikologinja Anuša Plesničar. Koncert nastaja v sodelovanju z Društvom slovenskih skladateljev. PROGRAM Jani Golob: Godalni kvartet št. 4 Rok Golob: Naslov — za godalni kvartet Tomaž Habe: Prošnje in zahvale za sopran in godalni kvartet Slavko Ludvik Šuklar: Panonski akvareli za godalni kvartet O PROGRAMU Po drugi svetovni vojni se je slovenska glasbena ustvarjalnost razdelila na dva izrazita pola. Na eni strani so se oblikovali skladatelji, ki so sledili modernističnim smernicam evropske avantgarde in preizpraševali tradicionalne meje glasbenega jezika – v iskanju novih tehnik, struktur in zvočnih izrazov. Na drugi strani pa so ostali tisti, ki so vztrajali pri tonalni osnovi, pri melodični prepoznavnosti in vpetosti glasbe v človekov emocionalni svet. Ta razcep ni pomenil le estetskega, temveč tudi idejnega vprašanja: kaj naj bo glasba? Prav skladatelji, katerih dela so na sporedu nocojšnjega večera, predstavljajo tisti tok slovenske glasbene misli, ki se je kljub sodobnim vplivom zavestno naslanjal na tradicijo in kontinuiteto tonalnega mišljenja. Njihova dela razkrivajo globoko prepričanje, da sodobnost ni nujno prelom s preteklostjo, temveč dialog z njo, ki s seboj prinaša iskanje novih pomenov znotraj že ustaljenih formalno—estetskih okvirov. Jani Golob (1948) sodi med vidnejše osebnosti slovenske glasbe druge polovice 20. in začetka 21. stoletja. Po študiju violine in kompozicije na Akademiji za glasbo v Ljubljani pri je sprva deloval kot violinist v Simfoničnem orkestru RTV Slovenija, pozneje kot urednik za resno glasbo na Televiziji Slovenija in nazadnje kot dolgoletni profesor kompozicije na Akademiji za glasbo. Njegov ustvarjalni opus razpira izjemno širok stilni in zvrstni razpon – od simfonične in komorne glasbe do opere, baleta, filmske in scenske glasbe. Med njegovimi pomembnejšimi deli so opere Krpanova kobilaMedeja in Ljubezen kapital, številna simfonična dela, Koncert za violino in orkester ter cikel Štiri slovenske ljudske pesmi za godala. Golobova glasba temelji na jasni formalni misli, prepoznavni melodiki in harmonski širini, ki pogosto povezuje tonalne in modalne principe z elementi sodobnega izraza. V njej se prepletata intelektualna konstrukcija in čutna neposrednost, racionalno oblikovanje in spontanost – značilnosti, ki odražajo skladateljevo sposobnost dialoga med tradicijo in sodobno popularno kulturo. Golobovo delo je zato mogoče razumeti kot izraz zavestne kontinuitete evropske glasbene misli, zasidrane v slovenskem kulturnem prostoru, a z jasnim univerzalnim dometom. Godalni kvartet št. 4 Janija Goloba, napisan za kvartet Carpe Artem in posvečen prim. doc. dr. Damijanu Vokaču, se razpleta v štirih stavkih, ki združujejo introspektivno liričnost z natančno motivično logiko. Skladba se ne naslanja na monumentalnost, temveč preučuje odnose med inštrumenti, kjer se vsak glas odziva v dialogu z ostalimi, zgradba pa ohranja jasen notranji razvoj. Ritmična raznolikost, modalni odtenki in prefinjena tekstura ustvarjajo občutek premišljene spontanosti, hkrati pa ohranjajo stik z melodijskim in kompozicijskim izročilom. Kvartet združuje kontrastne stavke – meditativno vzdušje, ritmično energičnost, introspektivnost in dinamično kulminacijo – v enoten glasbeni narativ, ki prepričljivo kaže Golobovo razumevanje glasbe kot dialoga med tradicijo, sodobnostjo in poslušalcem. Tomaž Habe (1947) – skladatelj, dirigent, pedagog in violinist – je v svoji ustvarjalni in poustvarjalni praksi povezal umetniško zavzetost z jasno zavestjo o družbeni vlogi glasbe. Kot pedagog, dolgoletni učitelj in mentor generacij glasbenikov je bil zavezan ideji glasbe kot kulturne vzgoje – ne kot privilegija, temveč kot skupnega dobrega. V šolstvu in orkestrski praksi je uveljavljal sistematičnost, disciplino in ustvarjalni pogum. Njegov opus, ki obsega več kot tristo del, razkriva izjemno širino ustvarjalnega izraza. Skladbe segajo od otroških in mladinskih pesmi, zborovske in komorne glasbe, del za godbe in pihalne orkestre do koncertantnih in simfoničnih del. Posebej velja omeniti Pomladno suito za klavir in godalni orkester (1976), Poemo za klavir in simfonični orkester (1971), Quasi habanero za alt saksofon in orkester (1997) ter Liste iz spominske knjige(2002), v katerih se Habe izkaže kot skladatelj z izrazitim čutom za melodiko, motivično delo in barvno plastenje zvoka. V njegovem, sicer tonalnosti zapisanem glasbenem jeziku, se prepletata racionalna konstrukcija in izrazna spontanost. Habe se izogiba ekstremom – tako avantgardni hermetičnosti kot nostalgični preprostosti – in ustvarja slog, v katerem prevladuje estetska umirjenost, povezana s tehtnim občutkom za zvočno ravnotežje in notranjo logiko forme. Delo s programskim naslovom – Prošnje in zahvale za sopran in godalni kvartet – je zasnovan kot intimna glasbena meditacija, v kateri se preprosta beseda in zadržana zvočna govorica združita v duhovno celoto. Besedila iz zbirke Molitve Matere Terezije razkrivajo univerzalno človeško izkušnjo – trpljenje, sočutje, vero in hvaležnost – ter nagovarjajo poslušalca z neposrednostjo, ki presega zgolj verske okvire.Vsak izmed štirih samospevov odpira drugačen pogled v notranji svet človeka: molitev kmetu in njegovi zemlji, prošnjo za mir in preobrazbo sovraštva v ljubezen, hvalnico glasbi in petju ter poklon materi, ki v ljubezni rodi otroka. V glasbenem jeziku skladbe prevladuje premišljena zlitost besede in zvoka. Sopranska linija niha med arioznostjo in recitativnim izrekanjem, pri čemer se zdi, kot da glas izhaja neposredno iz molitve same. Godalni kvartet s subtilnimi medigrami oblikuje harmonsko ozadje, ki se razpenja med zadržano zvočnostjo in trenutki ekspresivne svetlobe. Skladba se ne opira na zunanjo virtuoznost, temveč na izpovedno moč preprostosti – na tisti notranji mir in tiho iskrenost, ki jo je v svojem življenju in delovanju utelešala tudi Mati Terezija sama. Rok Golob (1975) je skladatelj, aranžer in producent, ki v svojem opusu združuje elemente klasične, filmske, pop in jazz glasbe, pri čemer razvija izrazno lastno govorico, v kateri se prepletajo jasno definiran motivični razvoj, instrumentalna barvitost in prostorska dinamika zvoka. Po začetkih na violini in klavirju se je posvetil kompoziciji na Akademiji za glasbo v Ljubljani, kasneje pa nadaljeval magisterij na Univerzi Južne Kalifornije v Los Angelesu, s posebnim poudarkom na filmski glasbi in sodobnih orkestralnih tehnikah. Golobov opus obsega širok spekter zvrsti: simfonične in komorne skladbe, glasbo za gledališče in film, big-band in pop zasedbe. Njegovo ustvarjanje se razpenja na presečišču različnih glasbenih svetov – med klasično dediščino in popularno govorico, med natančno strukturirano formo in spontano zvočno gesto. Njegova glasba presega estetsko raven in se razodeva kot prostor komunikacije, kot izkustvo, v katerem se poslušalec sooči z zvokom kot z živim organizmom. Golob ne razume glasbe kot dovršen izdelek, temveč kot proces, ki nastaja v dialogu med notranjim občutjem in zunanjim svetom. Novo delo Roka Goloba za godalni kvartet, napisano za koncertni večer Glasbenega ateljeja Društva slovenskih skladateljev (DSS) v sodelovanju z Društvom za komorno glasbo Amadeus iz Maribora, se dotika njegove osrednje misli in temeljnega vodila pri ustvarjanju umetniških del. Skladba z naslovom Naslov – za godalni kvartet obsega osem stavkov, ki kljub težnji po individualni naraciji nosijo programske naslove: Walking stickTako je toJe to tako?Rokulus bluesAwakeningsYin–YangKdo bo prvi in Kaj se je zgodilo na gradu? Na nocojšnjem koncertu bomo lahko slišali izbor stavkov, ki se gibljejo na presečišču resne, zabavne in jazzovske glasbe. V Golobovem ustvarjanju je čutiti prepričanje, da glasba presega zgolj estetsko zvočnost – da postane komunikacija, dogodek, prostor doživetja. »Čakam, da zgodbe najdejo pot do mene,« pravi skladatelj – in prav v tem čakanju, v odprtosti do nepredvidljivega, se razodeva bistvo njegovega umetniškega izraza in nocojšnje interpretacije. Slavko Ludvik Šuklar (1952) je skladatelj, čigar ustvarjalna pot odseva zavestno prepletanje lokalnega glasbenega prostora in širših sodobnih tokov. Z izhodišči v glasbeni teoriji in kompoziciji, pridobljenimi na Fakulteti za glasbeno umetnost v Beogradu, je svoje glasbeno razmišljanje nadaljeval tudi kot profesor za kompozicijo in orkestracijo v Novem Sadu in Beogradu.  Šuklarjev opus, ki obsega več kot 60 formativnih del in sega preko različnih zvrsti — od komorne glasbe, solističnih koncertov, del za simfonični orkester, elektroakustičnih projektov do glasbe za harmonikarske orkestre in interdisciplinarne medijske realizacije — odraža njegovo predanost oblikovanju zvočnega prostora, ki meji na raziskavo. Skladatelj pa se ne zadovolji z zgolj tehnološkim ali formalnim postopkom; iskreno stremi k glasbi, ki je hkrati izrazna in premišljena – glasbi, ki se ne skriva za posnemanjem, temveč odpira zvočno polje, v katerem se čas, prostor in tradicija srečajo v novih možnih stanjih. Šuklarjev Panonski akvareli so komorno delo, ki v štirih kratkih stavkih oriše zvočno potovanje ob rekah južne Panonije. Kvartet s podnaslovom »za navadnega človeka« je posvetilo prostoru, njegovim ljudem in njihovi glasbi. Ne gre za folkloristično parafrazo, temveč za subtilno reinterpretacijo melodičnih arhetipov, ki so skozi zgodovino oblikovali glasbeno identiteto panonskega sveta. Šuklar iz ljudskih virov ne črpa površinskih barv, temveč jih vnaša kot tematske drobce v prefinjeno kontrapunktično in harmonsko tkanino. Prvi stavek, Jutro, odpira cikel z introspektivno zvočno vedrino. Na mirnem zvočnem ozadju se pojavi droben motiv stare prekmurske pesmi Zašlo je lejpo sunce, ki se postopoma razblinja v mehkobo zvočnih »meglic«. V drugem stavku, Ples na prodišču, se glasbeni tok poživlja v ritmično in harmonsko bolj artikulirano igro. Uvodni cuplet (kitica ali melodična enota, ki se ponavlja z različnimi besedili oziroma variacijami) se prepleta s citati prekmurskih plesov Tkalečka in Marko skače, ki ju Šuklar obravnava kot tematska jedra v postopni kontrapunktični obdelavi. Iz njih gradi quodlibet (igrivo prepletanje več znanih melodij), v katerem se posamezni motivi stapljajo v dinamično celoto – nekakšen simbol skupnega dihanja ljudske skupnosti. Reka, tretji stavek, predstavlja središče cikla in nosi izrazito kontemplativen značaj. Na zadržano trepetajočem ozadju se pojavi međimurska pesem Međimurje kak si lepo zeleno, najprej v obliki fugata, nato v fragmentarni polifoniji, ki se razkraja v zvočno fluidnost. Interludij prinaša nov drobec – Šorka je Tisa – ki se v kontrapunktični obdelavi raztaplja v subtilno barvno območje, zaznamovano s tehniko sul ponticello. Zaključna koda se vrača k izhodišču in pesem razblini v skoraj neslišni pianissimo. Zadnji stavek, Mlin, zaokroži cikel v izrazno najbolj vitalen del. Uvodna ritmična figura, ki posnema gibanje mlinskega kolesa, se postopoma razvije v ritmično polifonijo. V osrednjem delu skladatelj uvede motiv stare prekmurske pesmi Baba ide na gostijo, ki postane temelj živahne, skoraj ritualne glasbene igre. V sklepni kodi se ta energija zaostri v izraz hvaležnosti in radosti – kot simbol sprave med človekom, naravo in časom. Anuša Plesničar   Glasbeniki Veronika Vilar Brecelj sodi v zlato generacijo mlajših slovenskih violinistov. Je večkratna zmagovalka državnih in mednarodnih tekmovanj in je nastopila na številnih festivalih v Sloveniji, Italiji, Avstriji, Nemčiji, na Poljskem, Nizozemskem, v Izraelu, Rusiji in Latviji. Kot solistka je igrala s Simfoničnim in komornim orkestrom Slovenske filharmonije, s Simfoničnim orkestrom RTV Slovenija in z Orkestrom Konservatorija za glasbo Ljubljana. Posnela je več posnetkov za Radio Ars in Radio Koper. Je članica priznane mednarodne zasedbe Oberton String Octet, s katerim so izdali že dve zgoščenki. Prvi CD z naslovom “Slavic Soul” je izšel marca 2020 pri založbi ARS Produktion in je bil tudi nominiran za prestižno nagrado Opus Klassik. Marca 2021 so izdali svoj drugi CD “Tangabile” z deli Astorja Piazzolle. Veronika je dodiplomski študij violine zaključila na Universität der Künste v Berlinu pri prof. Tomaszu Tomaszewskemu. Leta 2016 je bila na izmenjavi v Gradcu v Avstriji v razredu svetovno priznanega prof. Borisa Kuschnirja. Podiplomski študij je z odliko zaključila junija 2019 pri prof. Silviji Marcovici na Univerzi za glasbo v Gradcu. Za svoje umetniške dosežke je prejela Škerjančevo nagrado (2012) in občinsko nagrado za mlade občine Šempeter-Vrtojba (2019). Od oktobra 2020 je tudi profesorica violine na Konservatoriju za glasbo in balet Ljubljana. Miladin Batalović je z devetimi leti začel igrati violino v Kragujevcu, končal Glasbeno gimnazijo Kornelije Stanković v Beogradu, kjer je kot solist z orkestrom nastopil z Bruchovim koncertom v g-molu in prejel nagrado za izjemne dosežke. Študiral je v Stuttgartu pri Gerhardu Vossu in Antoniu Spillerju in z odliko dokončal magistrski študij sodobne glasbe pri profesorju Joachimu Schallu. V sezoni 2005/06 je bil član münchenskega radijskega orkestra in sočasno obiskoval mojstrske tečaje pri Wolframu Königu in Jorgeju Sutilu. Od leta 2007 je vodja drugih violin v Simfoničnem orkestru SNG Maribor. Violist Nejc Mikolič je diplomiral v Ljubljani pri profesorju Miletu Kosiju, izobraževanje je nadaljeval na Univerzi na Dunaju pri profesorju H. P. Ochsenhofru. Med študijem v Ljubljani je za solistične in komorne dosežke prejel dve Prešernovi nagradi. Bil je član Mladinskega orkestra Gustav Mahler ter solo violist v Orchestre Akademie Ossiach in v orkestru Pur-Pur. Udeležil se je seminarja v Trenti pri dunajskih filharmonikih in bil izbran za solistični in komorni nastop na zaključnem koncertu v znamenitem Musikvereinu na Dunaju. Zaposlen je bil v orkestru Slovenske filharmonije, kot solo violist je redno sodeloval tudi z orkestrom ljubljanske opere, od marca 2017 pa je zaposlen kot solo violist v Orkestru celovške opere. Nikolaj Sajko je diplomiral iz violončela v razredu Cirila Škerjanca na Akademiji za glasbo v Ljubljani, kjer je končal tudi znanstveni magistrski študij, podiplomsko pa se je v solistični igri izpopolnjeval na Univerzi Antona Brucknerja v Linzu. Je dobitnik Klasinčeve diplome in nagrade Antonia Tarsie, pomembne uvrstitve pa je dosegel tudi na državnih in mednarodnih tekmovanjih mladih glasbenikov v Gorici, Lieznu, Zagrebu in Ljubljani. Bil je član mednarodnega mladinskega orkestra Gustav Mahler in član Svetovnega orkestra glasbene mladine. Od leta 2006 je namestnik soločelista v Simfoničnem orkestru SNG Maribor, do leta 2023 je poučeval tudi na Konservatoriju za glasbo in balet v Mariboru. Od leta 2012 programsko vodi cikel komornih koncertov Carpe artem. Od marca 2024 poučuje in koordinira oddelek komorne igre na Univerzi za umetnost v Gradcu v Avstriji. Sopranistka Andreja Zakonjšek Krt, prvakinja opere SNG Maribor, je rojena v Celju, kjer tudi živi. Po diplomi iz Glasbene pedagogike na mariborski Pedagoški fakulteti je z odliko diplomirala tudi na oddelku za koncertno petje na Visoki šoli za glasbo in upodabljajočo umetnost v Gradcu. Od sezone 1996/1997 kot solistka redno zaposlena v SNG Maribor, kjer se je predstavila v številnih vodilnih opernih in operetnih vlogah (Margareta v operi Faust, Konstanza v operi Beg iz Seraja, Mimi in Musetta v operi La Boheme, Rosina v Seviljskem brivcu, Adina v Ljubezenskem napoju, Micaela v operi Carmen, Antonia v Hoffmannovih pripovedkah, Princesa vrtoglavka v krstni izvedbi opere Princesa vrtoglavka Josipa Ipavca, Liu v operi Turandot, Zerlina v operi Don Giovanni, Pamina v Čarobna piščali, Amelia v operi Simon Boccanegra, Nova Mati prednica v operi Pogovori Karmeličank, Lauretta v operi Gianni Schichi, Vesela vdova v opereti Vesela vdova, Adela in Rosalinda v opereti Netopir …). Tudi v ljubljanski operi je poustvarila več glavnih vlog, med njimi so Donna Elvira in Zerlina v Mozartovem Don Giovanniju, Metka v operi Janko in Metka, Suzana v Figarovi svatbi, Norina v operi Don Pasquale, Berenice v operi Prilika dela tatu, Micaela v operi Carmen, naslovna vloga v opereti Vesela vdova in druge. Je pevka s fleksibilnim glasovnim razponom, bogato zvenečimi registri in prepričljiva interpretka različnih glasbenih zvrsti (od šansona, samospeva, oratorija, kantate, pa vse do opere in operete). Dejavna je tudi na koncertnem področju, kjer je kot solistka v različnih vokalno instrumentalnih delih večkrat sodelovala s Slovensko filharmonijo, z ansamblom Slovenicum, Simfoničnim orkestrom RTV Slovenija, Simfoničnim orkestrom SNG Maribor, Celjskim godalnim orkestrom, orkestrom Akord, orkestrom Hiše kulture Celje. Pri izvajanju samospevov je sodelovala s pianistkami Natašo Valant, Danielo Candillari, Bredo Zakotnik, harfistko Urško Križnik Zupan in drugimi. Je gostja številnih odrov in festivalov doma in v tujini, njen koncertni repertoar pa obsega dela od zgodnjega baroka do glasbe 21. stoletja. Leta 2004 je pri Založbi kaset in plošč RTV Slovenija izšla njena prva zgoščenka z naslovom Slovenski in francoski samospevi, ki sta jo posneli skupaj s pianistko Natašo Valant. V letu 2022 pa je izdala zgoščenko “Večerna sanjarjenja” s harfistko Urško Križnik Zupan. Leta 2015 je za svoje vrhunske umetniške dosežke prejela nagrado Sama Smrkolja za slovenske operne pevce, ki jo podeljuje Slovensko komorno glasbeno gledališče, leta 2017 je prejela občinsko priznanje, Srebrni grb Mestne občine Celje. Leta 2022 pa je za svoje bogato umetniško ustvarjanje prejela nagrado Prešernovega sklada. Več informacij: www.carpeartem.eu Nikolaj Sajko: info@carpeartem.eu, 041 866171  
Preberi več

sreda, 12. november 2025

Premiera sodobnega pripovednega baleta Frida v koreografiji Annabelle Lopez Ochoa

SPOROČILO ZA JAVNOST ZA TAKOJŠNJO OBJAVO MARIBOR, 12. NOVEMBER – Opera in Balet Slovenskega narodnega gledališča Maribor bosta 14. novembra 2025 v Dvorani Ondine Otta Klasinc premierno izvedla sodobni pripovedni balet v dveh dejanjih Frida v koreografiji Annabelle Lopez Ochoa na glasbo Petera Salema. Naslovno vlogo znamenite mehiške slikarke bo odplesala Catarina de Meneses, Diega Rivero pa bo upodobil Ionut Dinita. Uprizoritev je nastala v koprodukciji z Opero Wrocław. Ko na odru zaživi živahno in neuklonljivo življenje Fride Kahlo v koreografiji priznane Annabelle Lopez Ochoa, balet Frida ni zgolj biografska pripoved, temveč poetičen in vizualno osupljiv portret umetnice, ki je telesno bolečino in notranje boje pretvorila v drzno in radikalno obliko samoizražanja. Balet črpa navdih iz slikarkinih ikoničnih podob, intimnih odnosov in silovitega notranjega sveta, pri tem pa ujame številne dvojnosti, ki so jo zaznamovale – moč in ranljivost, veselje in trpljenje, tradicijo in upor. Koreografija Lopez Ochoa je bogato izrazna, saj prepleta klasično baletno tehniko s folklornimi gibi in s sodobnim plesnim izrazom, pri tem pa nastane večplasten in nepredvidljiv telesni jezik, ki je kot Frida sama. Izvirna glasba Petra Salema zrcali Fridin čustveni svet, ki ga upodablja lirična, na trenutke surova glasbena govorica, obarvana z elementi raznolike mehiške glasbene tradicije ter sodobnih zvočnih tekstur. Vsak element uprizoritve odseva vizualno poetiko njenih slik in ustvarja celostno ter poglobljeno gledališko doživetje. Plešejo Catarina de Meneses, Asami Nakashima, Ionut Dinita, Davide Buffone, Tetiana Svetlična, Ema Perić, Evgenija Koškina, Sytze Jan Luske, Christopher Thompson, Aleks Sušek, Angelo Menolascina, Yuya Omaki, Mircea Golescu, Jan Trninič, Nuša Urnaut, Mina Radaković, Evgenija Koškina, Olesja Hartmann, Tea Bajc, Satomi Netsu, Mirjana Šrot, Ines Petek, Hristina Stojčeva, Ivana Borovšak, Naja Kapun, Ela Narat, Greta Hrastak, Tomaž Viktor Abram Golub, Matteo Magalotti, Matteo Beeckman, Aleksandar Trenevski, Jodin Cozzutti, Lucio Mautone, Maro Vranaričić, Branka Popovici, Nuška Gujt, Beatrice Bartolomei, Pia Capl Škrinjar, Lana Druškovič, Ela Ficko in Staša Juba. Ob koreografiji Annabelle Lopez Ochoa podpisuje še koncept in libreto. Simfoničnemu orkestru SNG Maribor bosta dirigirala Vjekoslav Babić (14., 16., 18. 11. 2025) in Rafal Karczmarczyk (20., 21., 22. 11. 2025), umetniška sodelavka je Nancy Meckler, scenografinja in kostumografinja Dieuweke van Reij, oblikovalec svetlobe Christopher Ash, koreografska postavitev je delo Luisa R. Torresa in Steva Coutereela, asistenta koreografa sta Alenka Ribič in Sergiu Moga. Uprizoritev bo po petkovi premieri na sporedu še 16., 18., 20., 21. in 22. novembra 2025. Balet Frida tako ni le poklon izjemni umetnici – je plesna meditacija in refleksija o vztrajnosti, identiteti in edinstveni moči umetnosti, da iz bolečine ustvarja lepoto.
Preberi več

torek, 11. november 2025

Igralski avtorski projekt Matevža Bibra, Nejca Ropreta in Matije Stipaniča »Lav iz in di er«

SPOROČILO ZA JAVNOST ZA TAKOJŠNJO OBJAVO PREMIERA V DRAMI SNG MARIBOR Igralski avtorski projekt Matevža Bibra, Nejca Ropreta in Matije Stipaniča »Lav iz in di er« MARIBOR, 11. NOVEMBER - Drama Slovenskega narodnega gledališča Maribor bo 13., 14. in 15. novembra 2025 na Malem odru v sklopu Kabareta pri Belem zajcu premierno izvedla igralski avtorski projekt Matevža Bibra, Nejca Ropreta in Matije Stipaniča »Lav iz in di er« – intimne avtofikcijske izpovedi o ljubeznih. Z avtorskim projektom »Lav iz in di er«, ki ga sestavljajo intimne avtofikcijske izpovedi o ljubezni, igralci Matevž Biber, Nejc Ropret in Matija Stipanič praznujejo svojo »gledališko polnoletnost«. Ob osemnajsti obletnici skupne poti v mariborski Drami so se odločili, da na življenje (in ljubezen) pogledajo z distanco, nežnostjo, humorjem in samoironijo, kakršno premorejo le tisti, ki se ne jemljejo preveč resno. Avtorica odrske priredbe in dramaturginja Maja Borin je iz avtobiografskih zapisov, ki so jih igralci v monološki ali verzni obliki spisali sami, oblikovala avtofikcijsko uprizoritveno predlogo v štirinajstih prizorih. »Lav iz in di er« je iskriva satira o človeški naravi, polna duhovitih zadreg in spominov na ljubezenske nerodnosti ter na banalne in včasih bizarne prizore iz vsakdanjega življenja. Sega v obdobja otroštva, iluzij, sanj, odraščanja, stare in nove države, prvih strasti, glasbe, zmag in porazov, povezovanj in razhodov, porok, razočaranj, selitev, izgub, psov, mačk, polžev in otrok. Čeprav je kabaret praviloma prostor družbene satire, se je uprizoritev »Lav iz in di er« konkretnim družbeno-političnim komentarjem namenoma odrekla v prid osebnim topografijam. V njih trojica raziskuje: kako na svoje življenje pogledati z distance dramskega lika; kaj se zgodi, ko v tvojo zgodbo vstopita dva »zajca« in te vržeta iz »safe zone«; kako ti prijatelj priskoči na pomoč in nesebično nase prevzame tvoje (ljubezenske) težave; kako intimne spomine deliti z neznanci in jih izgovoriti s pravimi poudarki; kaj vse »dati od sebe«, da ostane še nekaj tebe; in kdo pravzaprav postaneš, ko stopiš na oder v svoji »kvazi« avtobiografski zgodbi. Koreografinja je Cleopatra Purice, lektorica Metka Damjan, kostumografinja Suzana Rengeo, scenograf Matic Gselman, oblikovalec luči Tomaž Bezjak, avtor videa Dino Ćurić.  
Preberi več

Gospa ministrica

Poglej slike

Frida

Poglej slike

La iz in di er

Poglej slike

gostovanje HNK Zagreb L’Arlésienne Carmen

Poglej slike

Kot noč in dan

Poglej slike

Evita

Poglej slike

Medeja

Poglej slike

Balet s Carmino Burano v Dubaju

Poglej slike

Hrvaška gledališča na 60. Festivalu Borštnikovo srečanje

Poglej slike

Sotterraneo: Zdravilni ogenj (Il fuoco era la cura)

Poglej slike

Hamlet

Poglej slike

Euripides Laskaridis LAPIS LAZULI

Poglej slike

Balet na turneji z Don Juanom po Švici

Poglej slike

Fedra

Poglej slike

Cluster

Poglej slike

≈ [približno enako kot]

Poglej slike

Otello

Poglej slike

In ljubezen tudi

Poglej slike

Janko in Metka

Poglej slike

Plameni Pariza

Poglej slike

Malomeščanska svatba

Poglej slike

Mož, ki je ukrotil strelo: Genialni izumi Nikole Tesle

Poglej slike

Lucia di Lammermoor

Poglej slike

Ženske na oblasti

Poglej slike

Immaculata

Poglej slike

Tosca

Poglej slike

Amadeus

Poglej slike

Prizori iz zakonskega življenja

Poglej slike

Grk Zorba

Poglej slike

Tartuffe

Poglej slike

Lastovka (La rondine)

Poglej slike

Pod svobodnim soncem

Poglej slike

Planinska roža

Poglej slike

Prometej: ena lepa apokalipsa

Poglej slike

Prometej: ena lepa apokalipsa – FOTOGRAFIJE Z VAJ

Poglej slike

Monolog za živeče v času izumrtja

Poglej slike

Faust

Poglej slike

Knjiga o džungli

Poglej slike

Čarobna piščal

Poglej slike

Pijani

Poglej slike

Manon Lescaut

Poglej slike

Dogodek v mestu Gogi

Poglej slike

BALETNI TRIPTIH Edward Clug: APERTURE

Poglej slike

BALETNI TRIPTIH Johan Inger: RAIN DOGS

Poglej slike

BALETNI TRIPTIH Gaj Žmavc: MYTH

Poglej slike

Kako sem se naučila voziti

Poglej slike

Don Carlo

Poglej slike

Frank V.

Poglej slike

Romeo in Julija

Poglej slike

Madame Bovary

Poglej slike

Samo ne se ustavit!

Poglej slike

Tesla

Poglej slike

La Gioconda

Poglej slike

Elektri pristoji črnina

Poglej slike

Rdeča kapuca

Poglej slike

Romeo in Julija

Poglej slike

Carmina Burana

Poglej slike

Vanja, Sonja, Maša in Špik

Poglej slike

Farma Orwell

Poglej slike

Le Sacre du Printemps

Poglej slike

Mica pri babici

Poglej slike

Alan Kavčič, odnosi z javnostmi SNG Maribor

Telefon: 02 250 61 39