Gabriela Georgieva


Po diplomi iz solopetja na Državni glasbeni akademiji »Pančo Vladigerov« v bolgarski prestolnici leta 1998 je sopranistka nadaljevala s študijem petja na Bolgarski akademiji umetnosti in kulture »Boris Hristov« v Rimu. Pozneje se je vokalno izpopolnjevala pri tenoristu Kaludiju Kaludovu in Geni Dimitrovi, ki je tudi sicer močno vplivala na njeno umetniško pot. Svojo kariero je začela v bolgarski Varni, kjer je debitirala v vlogi Leonore v Verdijevi operi Trubadur (Il trovatore) leta 2002, zatem pa še v vlogi Amelie iz Verdijeve opere Ples v maskah (Un ballo in maschera), ki jo je prvič odpela v Nacionalni operi v Sofiji, kjer je med drugim upodobila vlogo Maddalene iz spektakularne uprizoritve Giordanove veristične opere Andrea Chénier. V naslovni vlogi Verdijeve velike opere Aida je nastopila v Državni operi Rousse, nato pa še na prvem mednarodnem opernem festivalu na Cipru. Jeseni 2004 je upodobila vlogo Amelie (Ples v maskah) v Španiji in Franciji, v začetku leta 2005 pa vlogo Leonore (Trubadur) v Nemčiji. Bila je gostja mednarodnega glasbenega festivala »Peter Dvorsky«, festivala Europalia ter moskovskega Bolšoj gledališča. Udeležila se je številnih mednarodnih pevskih tekmovanj, na katerih je bila večkrat nagrajena, med drugim na tekmovanjih »Hristo Brambarov« (druga nagrada, 2002), »Katia Popova« (prva nagrada, 2003), »Boris Hristov« (druga nagrada, 2004). V obsežnem pevkinem repertoarju zasledimo poleg že omenjenih tudi vodilne sopranske vloge v operah, kot so Dido in Enej (Dido), Nabucco (Abigaille), Atilla (Odabella), Don Carlo (Elisabetta), Tosca (naslovna vloga), Sestra Angelica (naslovna vloga), Manon Lescaut (naslovna vloga), Cavalleria rusticana (Santuzza), La Gioconda (naslovna vloga), pela pa je tudi sopranske partije v Pergolesijevem himnusu Stabat Mater, Verdijevem Rekviemu ter v ciklu Pesmi za Mi (Poèmes pour Mi) Olivierja Messiaena. Še posebej v zadnjih letih se je v različnih evropskih opernih hišah uveljavila kot izvrstna interpretka naslovne vloge v Puccinijevi poslednji operi Turandot (zlasti v Nacionalni operi v Sofiji leta 2009) ter drugih zahtevnih vlog, kot so Abigaille (Opera v Gradcu), Aida (Palača umetnosti v Barceloni, Nacionalni avditorij v Madridu, Rimska opera), Amelia (Ples v maskah, produkcija Opere v Zürichu), Tosca (Opera v Bernu) itd. Leta 2013 je v Züriški operi ob tenoristu Robertu Alagni nastopila kot Abigaille (Nabucco), leto zatem pa še v isti vlogi v Dunajski državni operi pod taktirko Philippa Augina. Leta 2014 je nastopila še v vlogah Tosce, Aide in Elisabette tako v sofijski kot zagrebški operni hiši. Med najvidnejšimi angažmaji v letu 2015 spadata vlogi Aide in Lady Macbeth v Metropolitanski operi, ki so jima sledile še prepričljive upodobitve Tosce, Jaroslavne, Amelie in Elisabette v Državni operi v Sofiji. Poleg omenjenih lahko med njenimi zadnjimi odrskimi kreacijami zasledimo še vloge, kot so Primadona in Ariadna iz opere Ariadna na Naksosu Richarda Straussa, naslovna vloga Bellinijeve Norme ter Odabella iz Verdijeve opere Atilla. Leta 2016 je v naslovni vlogi Puccinijeve Turandot nastopila tudi v mariborski Operi.

Nastopa v