Tijuana Križman Hudernik


Kljub temu da se je razmeroma pozno odločila za poklic baletne plesalke je šolanje na Srednji baletni šoli v Mariboru zaključila v zelo kratkem času leta 2002. Po uspešno opravljeni avdiciji leta 2004 je z odliko končala dveletno izpopolnjevanje na gledališki akademiji milanske Scale. Še isto leto se je pridružila mariborskemu baletnemu ansamblu, v katerem je kmalu posegala po vidnejših solističnih vlogah, leta 2008 pa je napredovala v priznano baletno solistko. Že med šolanjem je v Mariboru sodelovala pri baletnih produkcijah Ples kadetov in Giselle, v Milanu je nastopila na prireditvi Gala Nurejev v teatru Arcimboldi in na gala baletnem večeru ob 190-letnici tamkajšnje baletne akademije. Čeprav se glavnina njenih najpomembnejših vlog, med katerimi so Avrora (Trnuljčica), Sladkorna vila in Klara (Hrestač), naslovna vloga baleta Giselle, Effie (Silfida), Gamzati (Bajadera), Pas de trois in Mali labodi (Labodje jezero), Lisa (Navihanka), Gulnare (Gusar) idr., umešča v klasični baletni repertoar, je nadvse prepričljiva tudi v solističnih vlogah sodobnejših koreografij, kot so Pepelka (v istoimenskem baletu Sergeja Prokofjeva v koreografijah Viktorja Litvinova in Jean-Christopha Maillota), Marina (Grk Zorba Lorce Massina), Juliet (Radio & Juliet Edwarda Cluga), Cécile de Volanges (Nevarna razmerja Valentine Turcu in Lea Mujića), Ingrid in Solveig (Peer Gynt E. Cluga), Marie (Vojček Staše Zurovca), Olga (Jevgenij Onjegin V. Turcu), Brown (Walking Mad Johana Ingerja) idr. Nastopala je koreografijah Edwarda Cluga (Carmina Burana, Handman, Quatro, Prêt-à-porter, Watching Others, Arhitektura tišine, Posvetitev pomladi, Stabat Mater), Jiřija Kyliána (Falling Angels), v naslovni vlogi predstave Mali princ v režiji Diega de Bree, v predstavi Evropa danes (v režiji Harisa Pasovića), v koreografiji Gospodarji časa Iztoka Kovača ter koreografijah Valentine Turcu (Sladko Sweet, Carmen). Ob nastopanju v operah Lakmé, La traviata, Tosca, Moč usode, Nabucco in Madama Butterfly se je udeležila tudi številnih mednarodnih gostovanj v Luksemburgu, Italiji, Avstriji, Hrvaški, Srbiji, Bosni in Hercegovini, Singapurju, ZDA, Kanadi, Kolumbiji, Južni Koreji, Rusiji, Braziliji ter na Japonskem, Portugalskem in Finskem. Od leta 1998, ko je osvojila prvo nagrado na baletnem tekmovanju v Celovcu, je prejela številna druga pomembna priznanja, med drugimi tretjo nagrado v klasičnem baletu in modernem plesu v Freiburgu leta 2000, še isto leto tretjo nagrado v Firencah, prvo nagrado in zlato plaketo na 5. slovenskem baletnem tekmovanju  v Ljubljani (2001), malo plaketo Občine Piran (2003), drugo nagrado in srebrno plaketo na 7. slovenskem baletnem tekmovanju v Ljubljani (2005), drugo nagrado na mednarodnem tekmovanju v Firencah (2006), leta 2007 pa še prvo nagrado na Dunaju, tretjo nagrado v Rimu ter zlato plaketo in veliko nagrado na 8. slovenskem tekmovanju v Mariboru. Isto leto je prejela nagrado Lydie Wisiak, ki jo je Društvo baletnih umetnikov Slovenije podelilo za izjemno uspešne nastope in oblikovanje vloge Avrore v baletu Trnuljčica, leta 2010 pa Tartinijevo priznanje za izjemne dosežke, ki so pomembno oblikovali kulturno življenje prebivalcev Občine Piran.

Nastopa v