5 % popust pri spletnem nakupu za vse predstave in koncerte SNG Maribor!

Skok na vsebino | Skok na meni

Slovensko narodno gledališče Maribor

Sreda, 6. september 2017
Koprodukcija Baletne akademije Antona Bogova in Baleta SNG Maribor

Veliki mednarodni baletni gala z Antonom Bogovom

16. september 2017 ob 19.30, Velika dvorana SNG Maribor

Veliki mednarodni baletni gala z Antonom Bogovom <em>Foto: Tiberiu Marta</em>

Foto: Tiberiu Marta

press (hi-res)

NAJAVA DOGODKA

ZA TAKOJŠNJO OBJAVO

 

Še pred iztekom letošnje jeseni se bomo na velikem odru Slovenskega narodnega gledališča Maribor ponovno poklonili baletni umetnosti z Velikim mednarodnim baletnim gala koncertom, ki ga v duhu pristnega umetniškega sodelovanja prirejata Baletna akademija Antona Bogova ter Opera in Balet SNG Maribor.

 

Poleg Antona Bogova, baletnega prvaka SNG Maribor, in solistov mariborskega Baleta bodo na izjemnem baletnem dogodku ob spremljavi Simfoničnega orkestra SNG Maribor pod taktirko Simona Krečiča nastopili tudi naslednji ugledni gostje iz evropskih baletnih prestolnic:


Viktorina Kapitonova, prvakinja Züriškega baleta

Maria Jakovleva, baletna prvakinja Dunajske državne opere

Denis Čerevičko, baletni prvak Dunajske državne opere

Prisca Zeisel, baletna prvakinja Bavarskega državnega baleta

Aleksej Popov, prvak Bavarskega državnega baleta

Nikola Marova, prvakinja Praškega baleta

Michal Štipa, prvak Praškega baleta

 

Poleg nekaterih najznamenitejših in najvirtuoznejših koreografskih točk iz baletne zakladnice, ki jo zaokrožujejo klasične mojstrovine, kot so Labodje jezero, Le corsaire, Esmeralda idr., se boste lahko v družbi evropskih baletnih zvezdnikov in tudi v objemu temperamentnih impulzov glasbe 20. in 21. stoletja (A. Piazzolla, Radiohead idr.) prepustili vznemirljivemu popotovanju skozi različne pokrajine baleta in plesne umetnosti.

Vabimo vas, da se nam pridružite na vrhunskem mednarodnem plesnem dogodku nove sezone, ki je posvečen ključni osebnosti in prvaku mariborskega Baleta, Antonu Bogovu. S svojo neponovljivo odrsko prezenco, brezhibnim partnerstvom in poglobljeno umetniško zrelostjo bo slovenskemu in evropskemu občinstvu predstavil nekatere najznačilnejše in najbolj čutne koreografske točke. Vljudno vabljeni k obisku in ne spreglejte tega enkratnega baletnega dogodka, ki se ga boste gotovo še dolgo spominjali.

 

 

Biografije nastopajočih

 

ANTON BOGOV, BALETNI PRVAK SNG MARIBOR

Anton Bogov se je rodil v Omsku v Rusiji, baletno šolanje pa zaključil v Almatiju v Kazahstanu. Že v času šolanja je nastopal v šolskih produkcijah in gledaliških predstavah. Po baletnem tekmovanju leta 1993 v Moskvi se je zaposlil v Mednarodnem baletnem gledališču Ochi v Nagoji na Japonskem, kjer je še danes stalni gost. Naslednje leto se je priključil baletnemu ansamblu SNG Maribor, leta 1996 je postal solist, dve leti pozneje (1998) pa tudi slovenski državljan. Kot prvi solist in prvak mariborskega Baleta stalno nastopa tudi z drugimi ansambli: s SNG Opera in balet Ljubljana (z baleti Hrestač, Giselle, Ana Karenina, Labodje jezero), z Opero v Gradcu (z baleti La Sylphide in Navihanka), s HNK Zagreb (Trnuljčica, Labodje jezero, Don Kihot, Bajadera, Carmen) in z Narodnim gledališčem v Pragi (Labodje jezero). Je stalni gost mednarodnih baletnih festivalov v Osaki (Don Kihot in La Sylphide), Bregenzu (Don Kihot), z Romunskim narodnim baletom je gostoval po Evropi; udeležil se je tudi Festivala Kišinjev v Moldaviji, v gledališču v Toulonu pa je nastopil z baletoma Trnuljčica in Coppélia. V ZDA, natančneje v Atlanti v zvezni državi Georgia, je gostoval s predstavo Labodje jezero, z gala koncerti po Italiji (v Bologni, Genovi in Parmi) pa je nastopil v izbrani skupini Roberto Bollé and Friends. Čeprav je klasično izšolan baletni plesalec, velikokrat nastopa tudi v sodobnejših koreografskih stvaritvah (Balanchine, MacMillan, Massine, Clug, Turcu idr.). Na številnih mednarodnih baletnih tekmovanjih (v Seulu, Ljubljani, Budimpešti, Varni, Nagoji, Luksemburgu in Šanghaju) je med letoma 1995 in 2004 prejel visoke nagrade za izvrstno tehniko, najboljše partnerstvo in celostni umetniški vtis. Po izboru novinarjev revije Mariborčan je bil naj kulturnik leta 2006, leta 2007 pa je prejel nagrado Prešernovega sklada. Med njegove zadnje plesne kreacije spadajo naslovna vloga iz baleta Romeo in Julija Sergeja Prokofjeva (v koreografiji Valentine Turcu), vloga Don Joséja iz baleta Carmen Rodiona Ščedrina (prav tako v koreografiji Valentine Turcu), vloga Colina iz komičnega baleta Navihanka, blestel pa je tudi kot zapeljivec Vikont Valmont iz neobaročnega baleta Nevarna razmerja ter Princ Siegfried (Labodje jezero). Njegova zadnja vloga, s katero je pokazal novo dimenzijo umetniške zrelosti ter navdušil baletne kritike in občinstvo, je naslovna vloga dramskega baleta Jevgenij Onjegin.

 

Viktorina Kapitonova, prvakinja Züriškega baleta

Baletna plesalka Viktorina Kapitonova je študirala balet na Kazanski baletni šoli in Gledališki akademiji moskovskega Velikega gledališča (Bolšoj teater). Po zmagi na tekmovanju Mladi balet Rusije in tekmovanju Arabeska leta 2008 so se ji na stežaj odprla vrata številnih profesionalnih baletnih skupin in gledališč, čeprav je v solističnih vlogah klasičnih baletnih mojstrovin, kot so Labodje jezero, Trnuljčica, Don Kihot, Bajadera, Coppélia in Hrestač, nastopala že od leta 2005, in sicer po večini v Tatarski nacionalni operi Muse Jalila v Kazanu. Baletu Stanislavskega se je pridružila v sezoni 2008/2009, Züriškemu baletu pa leta 2010, odkar je na tamkajšnjem velikem odru nastopila v pomembnih vlogah, kot so Odette/Odile (Labodje jezero Heinza Spoerlija), solistične vloge v Spoerlijevih baletih Sen kresne noči, Če bi bilo danes jutri in včeraj danes, … und mied den Wind, Goldbergove variacije, Rosetta (Leonce in Lena Christiana Spucka), Dojilja (Romeo in Julija C. Spucka), naslovna vloga Spuckovega baleta Ana Karenina. Nastopala je tudi v koreografijah Georgea Balanchina, Matsa Eka, Williama Forsytha, Jiříja Kyliána, Douglasa Leeja, Wayna McGregorja, Martina Schläpferja idr. Na odru Züriškega baleta je predstavila lastno koreografijo Two Bodies – One Soul (Dve telesi – ena duša) v sklopu programa Mladi koreografi. V vlogah Giselle in vilinske kraljice Myrthe je nastopila v baletu Giselle (v koreografiji Patricea Barta) ob mednarodnih baletnih zvezdnikih Robertu Bolleju in Friedemannu Voglu. Je prejemnica plesne nagrade Prijatelji Züriškega baleta v letu 2015. Med njene zadnje baletne upodobitve spadajo vloge Odette/Odile v rekonstruirani koreografiji Alekseja Ratmanskega in Olimpia v baletu Der Sandmann (Zaspanček) Christiana Spucka.

 

Maria Jakovleva, baletna prvakinja Dunajske državne opere

Ruska baletnica Maria Jakovleva se je rodila v Sankt Peterburgu, kjer je med letoma 1996 in 2004 obiskovala znamenito baletno akademijo Vaganove. Nemudoma po diplomi (l. 2004 v razredu Ljudmile Koveljove) je bila angažirana v Marijinskem gledališču, kjer je plesala eno leto. Leta 2005 je postala baletna solistka, pet let zatem (2010) pa prva solistka Dunajske državne opere, v kateri deluje in ustvarja še danes. V svoji izjemno uspešni plesni karieri je Jakovleva poustvarila tako rekoč vse pomembne solistične vloge klasičnega in neoklasičnega baleta, med katerimi velja omeniti vloge, kot so Odette in Odile (Labodje jezero), Avrora in Princesa Florina (Trnuljčica), Princesa Marija in Klara (Hrestač), Kitri (Don Kihot), Gamzatti (Bajadera), Swanhilda (Coppélia), Bella (Netopir), Vivette (Arležanka), Olga (Jevgenij Onjegin) ter naslovne vloge baletov Silfida (La Sylphide), Giselle, Navihanka (La fille mal gardée), Romeo in Julija, Manon (v MacMillanovi koreografiji), Pepelka, Sylvia itn. Kot solistka je zablestela tudi v samostojnih baletnih točkah, kot je denimo Umirajoči labod (v koreografiji Mihaila Fokina), ter v sodobnejših baletnih koreografijah, med drugim v predstavah Libertango, Mayerling, Etudes, Rubies (v koreografiji G. Balanchina), Le Concours (M. Béjart), In the Night (J. Robbins), The Second Detail (W. Forsythe), Variacije na Haydnovo temo (T. Tharp), Glow-Stop (J. Elo), Summer Night Dream (J. Elo), Bach Suite No. 2 (J. Neumeier), Suite en blanc (S. Lifar) idr.

 

Denis Čerevičko, baletni prvak Dunajske državne opere

Baletnik Denis Čerevičko se je rodil v ukrajinskem mestu Doneck, kjer je obiskoval Baletno akademijo Vadima Pisareva, zatem pa še Baletno akademijo Heinza Bosla v Münchnu. Leta 2006 se je pridružil Baletu Dunajske državne in Dunajske ljudske opere. Dve leti zatem je bil imenovan za demisolista, leta 2009 je napredoval v solista, leta 2012 pa v prvaka Dunajskega državnega baleta. Njegov repertoar sestavljajo tako rekoč vse vidnejše vloge iz klasičnega repertoarja, kot so Princ James (La Sylphide), Basil (Don Kihot), Drosselmeyer/Princ (Hrestač v koreografiji Nurejeva), Moritz (Max und Moritz), Zlati idol (Bajadera), Princ Siegfried (Labodje jezero v koreografiji Nurejeva), Princ Florimond/Modri ptič (Trnuljčica v koreografiji Sira Petra Wrighta), Alain (Navihanka), Ulrich/Natakar/solist čardaša (Netopir), TV-koreograf (Le Concours v koreografiji Mauricea Béjarta), Mercutio (Romeo in Julija v Crankovi koreografiji), Lenski (Onjegin) idr. V solističnih vlogah je plesal tudi v Balanchinovih koreografijah Tema z variacijami, Rubini ter v koreografijah Sergeja Lifarja (Suite en blanc), Jeromeja Robbinsa (The Concert, Other Dances), Johna Neumeierja (Vaslaw), Williama Forsytha (The Vertiginous Thrill of Exactitude), Nilsa Christesa (Before Nightfall), Jean-Christopha Maillota (Vers un Pays Sage), Jorme Ela (Glow-Stop), Davida Dawsona (A Million Kisses To My Skin) in številnih drugih. Kot solist je gostoval v mnogih evropskih državah in po drugih kontinentih. Med osvojenimi nagradami velja izpostaviti drugo nagrado na mednarodnem tekmovanju mladih plesalcev v Kijevu (2004), prvo nagrado na tekmovanju Sergeja Lifarja v Kijevu (2004), prvo nagrado na berlinskem tekmovanju Tanzolymp (2005), srebrno medaljo na mednarodnem baletnem tekmovanju v Jacksonu v ZDA (2006), prvo nagrado na dunajskem tekmovanju ÖTR (2007), nominacijo za nagrado Benois za nastop v Forsythovi predstavi The Vertiginous Thrill of Exactitude (2011) ter zlato medaljo in prvo nagrado na 25. mednarodnem baletnem tekmovanju v Varni (2012).

 

Prisca Zeisel, baletna prvakinja Bavarske državne opere
Baletnica Prisca Zeisel se je rodila v avstrijski prestolnici, kjer je že z zgodnjimi leti začela obiskovati baletni pouk. Študij baleta je nadaljevala na Baletni šoli Dunajske državne opere in ga zaključila leta 2010. Že v naslednjem letu je postala članica Baleta Dunajske državne opere. Na začetku sezone 2016/2017 se je Prisca kot solistka pridružila baletnemu ansamblu Bavarske državne opere, že marca 2017 pa je bila imenovana za prvakinjo. Že v času šolanja se je udeležila številnih mednarodnih baletnih tekmovanj in osvojila zajetno število uglednih nagrad, med drugim drugo mesto Rimske nagrade (Premio Roma), promocijsko nagrado Baletnega kluba Dunajske državne opere in Ljudske opere. nagrado Karla Musila ter posebno priznanje žirije na 5. mednarodnem baletnem tekmovanju v Šanghaju. Med njenimi najuspešnejšimi interpretacijami zasledimo vloge, kot so Effie (La Sylphide v koreografiji Pierra Lacotta), Carmen (koreografija Tomaž Rode), Myrtha in Mojna (Giselle), Aegina (Spartak Jurija Grigoroviča), Rosalinde (Crankov balet Romeo in Julija), Mizzi Caspar (MacMillanov balet Mayerling), Grand pas classique (Viktor Gsovski), The Second Detail (William Forsythe), Alles Walzer (Renato Zanella), Variacije na Haydnovo temo (Twyla Tharp), Gamzatti (Bajadera), Metuljnica in Hermija (Neumeierjev balet Sen kresne noči), Mati in Kraljica src (Alica v Čudežni deželi) idr. V Bavarskem državnem baletu je prav tako izvedla zahtevne vloge v baletih, kot so Giselle v koreografiji Elene Černiševe (Kmečki pas de deux), Trnuljčica Petra Wrighta (Vila lepote in sreče, Prijateljica princese Avrore, Pas de quatre), Nurejevi koreografiji Don Kihota (Kraljica driad, Cestna plesalka, Prva družica) in Hrestača (solo Snežinka, Pastorala) ter Petipajeva Bajadera (druga in tretja variacija Kraljestva senc). V Münchnu je uspešno debitirala tudi v Robbinsovi koreografiji In the Night (Tretji pas de deux), Balachinovi Simfoniji v C (glavna solistka v četrtem stavku) in Petipa/Ivanovi koreografiji Labodjega jezera (Pas de deux belih labodov).
 

 

Aleksej Popov, prvak Bavarskega državnega baleta

Aleksej Popov se je rodil v moldavski prestolnici, Kišinjevu. Leta 2010 je diplomiral na sloviti sanktpeterburški Baletni akademiji Agripine Vaganove in se še v istem letu pridružil baletnemu ansamblu Marijinskega gledališča. Z Baletom Marijinskega gledališča je gostoval po Italiji, Nemčiji, Švedski, Švici, ZDA in Veliki Britaniji. Od sezone 2016/2017 je prvak Bavarskega državnega baleta. Že med šolanjem se je udeležil več tekmovanj, njegov najvidnejši dosežek pa je nedvomno zmaga na mednarodnem baletnem tekmovanju Jurija Grigoroviča, ki mu je odprla poti na številna baletna prizorišča. Med njegove najvidnejše baletne kreacije iz klasičnega in neoklasičnega repertoarja velja izpostaviti vloge, kot so James (La Sylphide), Princ Siegfried (Labodje jezero), Albrecht (Giselle), Princ Désiré (Trnuljčica), Talisman v Petipajevem Pas de deux, Lankedem (Gusar), Fokinova koreografija Le Spectre de la rose, Vaclav (Bahčisarajska fontana), Balanchinovi koreografiji Jewels in Pas de deux (na glasbo Čajkovskega), Princ in Hrestač (Hrestač), Norček Ivan (Grbavi konjiček), balet Without Benjamina Millepieda, Smekalov Intensio ter koreografiji Bambi in V džungli Antona Pimonova. V Bavarskem državnem baletu je doslej uspešno debitiral v več vlogah, med drugim v Pas de six (Giselle), bil je vodilni solist tretjega in četrtega stavka v Balanchinovi Simfoniji v C, Mercutio (Crankov balet Romeo in Julija), Colas (Navihanka), Zlati idol (Bajadera), Jack, Fant src, Caroll in Beli zajček v Wheeldonovem baletu Alica v Čudežni deželi ter Demetrij v Neumeierjevem baletu Sen kresne noči.
 

Nikola Marova, prvakinja Praškega baleta

Baletnica Nikola Marova se je rodila v Pragi, kjer je že pri šestih letih začela obiskovati pripravnico Baletne šole Narodnega gledališča. Med letoma 1990 in 1998 je obiskovala Plesni konservatorij v Pragi pod mentorstvom Hane Vlačilove, Zdenke Nemcove in Pavla Ždichyneca. Že med študijem je bila dvakrat rezidenčna baletnica v Dresdnu. Po diplomi leta 1999 se je pridružila baletnemu zboru Nacionalnega gledališča v Pragi, leta 2001 je postala solistka, od leta 2006 pa je prvakinja Praškega baleta. S svojo virtuozno klasično tehniko, eleganco in prepričljivo odrsko prezenco posega po najvidnejših vlogah klasičnega in neoklasičnega baleta: Odette/Odile (Labodje jezero), Raymonda, Pepelka, Myrtha (za to vlogo je prejela nominacijo za nagrado Thalia) in Giselle (Giselle), Božična vila (adaptacija baleta Hrestač – Božična pesem v koreografiji Yourija Vámosa), Olga (Onjegin Johna Cranka), Silfida (La Sylphide), "M M" (Carmen Matsa Eka), Sabrina (Faust Liborja Vaculika), Mati in Vila (Pepelka Jean-Christopha Maillota), Carabosse (Trnuljčica v koreografiji Javierja Torresa). Plesala je tudi vloge, kot so Medora (Le corsaire), v Grand pas de quatre (na glasbo Cesareja Pugnija), v koreografijah Georgea Balanchina (Pas de deux, Tema z variacijami), Mihaila Fokina (Umirajoči labod), Jiříja Kyliána (Sinfonietta, Return to a Strange Land, Stamping Ground, Petite Mort), Conny Janssen (Álbum Familiar), Petra Zuske (Requiem, Ibbur ali Praški misterij, V gorah, D. M. J. 1953–1977, Marijine sanje, A Little Extreme, Empty Title idr.), Williama Forsytha (In the Middle Somewhat Elevated). Je redna gostja Nacionalnega gledališča v Brnu, Slovaškega narodnega gledališča v Bratislavi, Državne opere v Pragi, Narodnega gledališča Moravske in Šlezije v Ostravi ter tajvanske Dvorane Metropol. Leta 2002 je prejela prestižno nagrado Roža Philipa Morrisa, in sicer za najboljšo češko baletno umetnico. Prav tako je bila po izboru publike kar petkrat zapored izbrana za najbolj priljubljeno baletno plesalko na Češkem, leta 2008 pa je prejela še nagrado Thalia za upodobitev vloge Odette/Odile (Labodje jezero) v praški Državni operi.

 

Michal Štipa, prvak Praškega baleta

Baletni plesalec Michal Štipa se je rodil v češkem Brnu, kjer je začel obiskovati pouk baleta na Konservatoriju za ples, ki ga je uspešno zaključil leta 1998. Še istega leta se je pridružil baletnemu ansamblu Narodnega gledališča v Brnu, kjer je že od samega začetka posegal po najvidnejših solističnih vlogah v okviru baletnega repertoarja. Leta 2000 je postal baletni solist Brnskega baleta, v sezoni 2004/2005 pa je bil po številnih uspešnih gostujočih nastopih imenovan tudi za solista, leta 2009 pa tudi za prvaka Narodnega gledališča v Pragi. S svojo tehnično dispozicijo, odličnim partnerstvom in prepričljivo odrsko prezenco je blestel v številnih nosilnih vlogah klasičnega in neoklasičnega baletnega repertoarja, kot so Princ Siegfried (Labodje jezero), Romeo (Romeo in Julija), Jean de Brienne (Raymonda), Hrestač in Princ (Hrestač), Princ Albert (Giselle), Lenski (Onjegin Johna Cranka), Escamillo (Carmen Matsa Eka), James (La Sylphide), Oče (Pepelka Jean-Christopha Maillota), Princ (Trnuljčica Javierja Torresa). Nastopil je tudi v koreografijah Marijine sanje (Petr Zuska), Álbum Familiar (Conny Janssen), Petite Mort in Sinfonietta (oboje Jiří Kylián), A Little Extreme (Petr Zuska), In the Middle Somewhat Elevated (William Forsythe) idr. V sezoni 1998/1999 je prejel nagrado Roža Philipa Morrisa kot najvidnejši talent v polju klasičnega plesa, tri leta pozneje pa je prejel še glavno nagrado Philipa Morrisa. Leta 2004 je bil nominiran za nagrado Thalia (za kreacijo vloge Solorja v baletu Bajadera), še istega leta pa je prejel nagrado občinstva. Za upodobitev Princa Alberta v baletu Giselle mu je bila podeljena nagrada Thalia, ki jo je osvojil tudi leta 2007 (za glavno vlogo v koreografiji Brel – Vysockij – Kryl / Solo za tri). Kot solist redno gostuje v številnih gledališčih na Češkem in v sosednjih državah (Slovaška, Avstrija, Nemčija), prav tako v Rusiji (v Jekaterinburgu je nastopil v baletu Giselle), Španiji, na Finskem, v Italiji, Portugalski, Malti, Japonski, Kitajski, Tajvanu ter v ZDA in v Južni Ameriki.

 

Jelena Lečić, baletna solistka SNG Maribor

Baletna plesalka Jelena Lečić se je uveljavila kot prepričljiva interpretka najvidnejših solističnih vlog klasičnega baletnega repertoarja, ki jih je poustvarila v Srbskem narodnem gledališču v Novem Sadu. Med njene najuspešnejše odrske kreacije spadajo Odette/Odile (Labodje jezero), naslovna vloga baleta Giselle, Julija (Romeo in Julija Sergeja Prokofjeva), Kitri (Don Kihot), Marguerite Gautier (Dama s kamelijami). Za svojo ekspresivno upodobitev Marguerite Gautier je prejela veliko pohval baletnih kritikov in občinstva. V času svojega umetniškega delovanja v Novem Sadu je sodelovala s številnimi priznanimi baletnimi ustvarjalci, kot so Giovanni di Palma, Bahram Juldašev, Guy Weizman (za vlogo iz Weizmanove predstave Language of walls je prejela nagrado Dimitrija Parlića), Leo Mujić (Carmina Burana), Staša Zurovac (Božanska komedija), Krunoslav Simić (Grk Zorba), Istvan Herzgo (Altum Silentium). Leta 2010 je prejela letno nagrado Srbskega narodnega gledališča v Novem Sadu za odlične odrske kreacije vlog Giselle in Odette/Odile, naslednje leto (2011) pa za poustvaritev vloge Kitri v koreografiji Gyule Harangoze. V sezoni 2013/2014 je začela novo poglavje v svoji plesni karieri, ki jo je zaznamovalo večkratno uspešno sodelovanje z Baletom HNK Zagreb, kjer je poustvarila nekaj najvidnejših solističnih vlog iz baletov Hrestač, Giselle, Coppélia na Montmartru, Ana Karenina. V istem času je začela svoje uspešno umetniško sodelovanje z Baletom SNG Maribor, kjer je ob solistih Antonu Bogovu in Catarini de Meneses zablestela najprej v vlogi Markize de Merteuil v baletu Nevarna razmerja Valentine Turcu, nato pa še kot Carmen (balet Carmen Rodiona Ščedrina v koreografiji V. Turcu) in nazadnje kot Tatjana (Jevgenij Onjegin, V. Turcu).

 

Asami Nakashima, baletna solistka SNG Maribor

Baletna plesalka Asami Nakashima se je rodila v Osaki na Japonskem. Pouk baleta je začela obiskovati s šestimi leti (Baletna šola Wakui) v rodnem mestu, nato pa se je izpopolnjevala na Baletnem konservatoriju Tanaka (prav tako v Osaki). Med letoma 2008 in 2010 je obiskovala Baletno šolo Dunajske državne opere in jo uspešno zaključila. Njeno nadaljnjo poustvarjalno pot v plesni umetnosti zaznamuje predvsem sodelovanje z mariborskim Baletom, ki se mu je pridružila v sezoni 2011/2012. Po uspešnem nastopanju v zborovskih plesnih vlogah je začela intenzivneje posegati po prepoznavnejših polsolističnih, v zadnjem času pa tudi po solističnih vlogah iz klasičnega, neoklasičnega in sodobnega baletnega repertoarja. Med njene vidnejše debije spadajo vloge, kot denimo Amor in Kitrina prijateljica (Don Kihot), Kolombina (Romeo in Julija Sergeja Prokofjeva v koreografiji Valentine Turcu), Myrtha (Giselle), Medora in Gulnare (Le corsaire), Anitra ter Ingrid (Peer Gynt v koreografiji Edwarda Cluga), Izvoljena (Posvetitev pomladi E. Cluga), Olga (Jevgenij Onjegin v koreografiji Valentine Turcu), Klara (Hrestač), Red (Walking Mad Johana Ingerja). Tudi sicer nastopa v tako rekoč vseh plesnih produkcijah Baleta SNG Maribor (Nevarna razmerja, Grk Zorba, Carmen, Stabat Mater, Navihanka, Labodje jezero, Tango, Watching Others, Prêt-à-porter, Paquita idr.) ter v večjih produkcijah mariborske Opere z dodanimi koreografskimi točkami (Aida, Hoffmannove pripovedke, Črne maske, La traviata, Rusalka, Turandot idr.). Za svoje umetniške dosežke je prejela več nagrad, med drugim kar dvakrat nagrado Lydie Wisiakove, ki jo podeljuje Društvo baletnih umetnikov Slovenije (2013 in 2017), leta 2016 pa je osvojila tudi bronasto medaljo na 27. mednarodnem baletnem tekmovanju v Varni. Nastopila je na več gala baletnih prireditvah, in sicer v Rigi, Jurmali, Osaki in Tokiu.

 

Yuya Omaki, baletni solist SNG Maribor

Yuya Omaki se je rodil v Osaki na Japonskem. Z osmimi leti se je začel učiti klasični balet v baletni šoli Sanae Yamamoto pri profesoricah Sanae Yamamoto in Eri Sato. Leta 2007 se je posvetil tudi modernemu plesu, in sicer na Baletni akademiji v Münchnu v okviru Visoke šole za glasbo in gledališče pri profesorjih Kirilu Melnikovu, Konstanze Vernon, Robertu Northu in Janu Broeckxu s poudarki na klasičnem in modernem baletu, manirah v pas de deux ter narodnih plesih. Leta 2010 je na omenjeni baletni akademiji tudi diplomiral. Uspešno je sodeloval na številnih tekmovanjih ter osvajal prve nagrade, denimo na državnem plesnem tekmovanju v Kobeju (2004), mladinskem baletnem tekmovanju v Fukuoki (2007), državnem plesnem tekmovanju v Tokiu (2007) ter mladinskem tekmovanju v Nagoji (2009). Leta 2007 se je udeležil polfinala največjega mednarodnega študentskega baletnega tekmovanja YAGP na Japonskem, kjer je osvojil prvo nagrado in se uvrstil v finale omenjenega tekmovanja v New Yorku (2008). Nastopil je tudi na 36. prestižnem baletnem tekmovanju za veliko nagrado Lozane, kjer se je uvrstil v polfinale, leta 2016 pa je osvojil bronasto medaljo na 27. mednarodnem baletnem tekmovanju v Varni. Nastopati je začel leta 2000 v okviru vsakoletnih predstav baletne šole Sanae Yamamoto, med drugim kot James v prvem dejanju Silfide, v velikem pas de deux iz baleta Plamen Pariza ter v velikem pas de deux iz baleta Gusar. Leta 2009 je nastopil v predstavi Don Kihot v Državnem gledališču v Münchnu, od leta 2011 pa pleše v Baletu SNG Maribor, kjer je nastopil v predstavah Don Kihot, Hrestač, Hommage à Stravinsky, Romeo in Julija, nazadnje pa je na mariborskem odru zablestel v virtuozni kreaciji solistične vloge Dvornega norčka iz klasičnega baleta Labodje jezero.


Iskalnik

Naša spletna stran uporablja piškotke s pomočjo katerih omogoča uporabo vtičnikov družbenih medijev, izboljšuje in prilagaja uporabniško izkušnjo ter analizira promet. Potrdite, da se strinjate z njihovo uporabo.

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za sporočilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list 109/2012, v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati na začetku leta 2013 ter je prinesel nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki (angleško cookies) so kratke tekstovne datoteke, ki se lahko razpošiljajo in shranijo na vašem računalniku, pametnem telefonu ali kateri koli drugi napravi, ki dostopa do spletnih strani po internetu. Piškotke lahko uporabimo pri zbiranju informacij o načinu, kako uporabljate neko spletno stran, in posledično pri prilagajanju vsebin spletne strani ob vašem naslednjem obisku, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša. V piškotku je običajno zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče neko spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Uporaba piškotkov na spletu ni nič novega. Več informacij o piškotkih lahko najdete na spletni strani www.aboutcookies.org, kjer so tudi navodila, kako jih pobrišete.

Vrste piškotkov

Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotkov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, varnost ...).

Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke o tem, kaj uporabniki delajo na spletni strani, z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, po katerih bi lahko identificirali uporabnika.

Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (uporabniško ime, jezik, regijo ...) ter zagotavlja napredne, uporabniku prilagojene funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim dejanjem na spletni strani.

Piškotki za usmerjanje

Piškotki za usmerjanje so povezani s storitvami tretjih oseb (npr. oglaševalska in družabna omrežja), na primer gumba "Všečkaj" in "Deli z ostalimi". Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim dejanjem na spletu. Te piškotke urejajo in gostijo tretje osebe.

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Ime piškotka Avtor Opis
activeHeaderSlide SNG Maribor Začasen piškotek; delovanje uvodne spletne strani SNG Maribor (glava).
bcms_cookie_accepted
bcms_cookie_declined
SNG Maribor Ta piškotka beležita vašo izbiro glede uporabe piškotkov na naši spletni strani.
_pk_ref
_pk_cvar
_pk_id
_pk_ses
...
Matomo Merjenje obiskanosti spletne strani z orodjem Matomo (ex Piwik).
Matomo politika zasebnosti / Onemogočite sledenje Matomo (opt-out)
_ga
_gid
_gat
_gac_*
Google Analytics Merjenje obiskanosti spletne strani z orodjem Google Analytics (orodje za spletne analitične podatke podjetja Google).
Vrste piškotkov, ki jih uporablja Google Analytics / Google Analytics politika zasebnosti / Onemogočite sledenje Google Analytics (opt-out)
di
dt
psc
uid
uit
uvc
siteaud
ana_svc
atuvc
user_token
AddThis Te piškotke nastavi vtičnik za delitev z družabnimi omrežji podjetja AddThis.
AddThis politika zasebnosti / Onemogočite sledenje AddThis (opt-out)

_fbp
c_user
s
xs
presence
datr
ft
lu
sub
lsd
reg_ext_ref
reg_fb_gate
reg_fb_ref
wb
act
_e_3qqF_0
wd
p
...

Facebook Te piškotke nastavi Facebookov vtičnik.
Facebook piškotki in podobne tehnologije
__utma
__utmz
SID
LOGIN_INFO
use_hotbox
PREF
SSID
HSID
watched_video_id_list
demographics
VISITOR_INFO1_LIVE
YouTube Te piškotke nastavi videopredvajalnik YouTube.
Vrste piškotkov, ki jih uporablja Google
_ga
__utma
__utmb
__utmc
__utmv
__utmz
SC
PREF
HSID
SSID
APISID
SAPISID
SNID
NID
GoogleAccountsLocale_session
AnalyticsUserLocale
GAPS
Google Maps Te piškotke nastavi zemljevid Google Maps.
Vrste piškotkov, ki jih uporablja Google

Nadzor piškotkov

Shranjevanje in upravljanje piškotkov je pod popolnim nadzorom brskalnika, ki ga uporablja uporabnik. Brskalnik lahko shranjevanje piškotkov po želji omeji ali onemogoči. Piškotke, ki jih je brskalnik shranil, lahko tudi enostavno izbrišete – za več informacij obiščite spletno stran www.aboutcookies.org. Vašo odločitev glede uporabe piškotkov na tej spletni strani vedno lahko spremenite s klikom na povezavo Piškotki.

Upravljalec piškotkov

SNG Maribor.