5 % popust pri spletnem nakupu za vse predstave in koncerte SNG Maribor!
Stran za slepe in slabovidne

Skok na vsebino | Skok na meni

Slovensko narodno gledališče Maribor

Ponedeljek, 22. maj 2017
Gostovanje Baleta Narodnega gledališča Brno

BLACK AND WHITE

25. maj 2017 ob 19.30 v Veliki dvorani SNG Maribor

BLACK AND WHITE <em>Foto: Ivan Pinkava</em>

Foto: Ivan Pinkava

press (hi-res)

BLACK AND WHITE <em>Foto: Ivan Pinkava</em>

Foto: Ivan Pinkava

press (hi-res)

BLACK AND WHITE <em>Foto: Ivan Pinkava</em>

Foto: Ivan Pinkava

press (hi-res)

BLACK AND WHITE <em>Foto: Ctibor Bachraty</em>

Foto: Ctibor Bachraty

press (hi-res)

BLACK AND WHITE <em>Foto: Ctibor Bachraty</em>

Foto: Ctibor Bachraty

press (hi-res)

BLACK AND WHITE <em>Foto: Ctibor Bachraty</em>

Foto: Ctibor Bachraty

press (hi-res)

BLACK AND WHITE <em>Foto: Ctibor Bachraty</em>

Foto: Ctibor Bachraty

press (hi-res)

BLACK AND WHITE <em>Foto: Ctibor Bachraty</em>

Foto: Ctibor Bachraty

press (hi-res)

BLACK AND WHITE <em>Foto: Ctibor Bachraty</em>

Foto: Ctibor Bachraty

press (hi-res)

NAJAVA DOGODKA
ZA TAKOJŠNJO OBJAVO

 

25. maj 2017 ob 19.30
Velika dvorana SNG Maribor

Gostovanje Baleta Narodnega gledališča Brno

BLACK AND WHITE
Labodje jezero za 21. stoletje

Produkcija                                  Narodno gledališče Brno
                                                         (Národní divadlo Brno)

Glasba Peter Iljič Čajkovski
Koreografija in režija Mário Radačovský
Scenografija Marek Hollý
Kostumografija Patricia Barker
Projekcije Michael Auer

Praizvedba: 4. maj 2012, Grand Rapids Ballet, Michigan (ZDA)
Premiera na Češkem: 20. marec 2015, Gledališče Mahen

Spomladi 2012 je koreograf in umetniški direktor Baleta Narodnega gledališča Brno, Mário Radačovský, ustvaril koreografsko noviteto, ki jo je poimenoval Black and White (Črno in belo). Njegova plesna kreacija, ki jo je pripravil za michiganski Grand Rapids Ballet, se uvršča med prave koreografske uspešnice, ki so bile uprizorjene tako v Evropi kot Ameriki.

Black and White (Belo in črno)
Ideja, da bi nekdo ponovno ustvaril ali predelal klasični balet, kakršno je denimo Labodje jezero, v sodobno plesno formo, je za mnoge težko sprejemljiva ali celo nezamisljivo dejanje. Tako se na prvi pogled zdi malce kontroverzno, celo drzno, za nekatere pa popolnoma blasfemično, da si je koreograf Mário Radačovský upal spreminjati najsvetlejši dragulj klasičnega baletnega repertoarja. Toda zakaj ne?
Black and White je v svojem bistvu pravzaprav sodobna adaptacija te "paradnega konja sredi baletne konjenice", Labodjega jezera, ki velja ob boku repertoarnih uspešnic številnih mednarodnih gledališč, kot so Giselle, Hrestač in Trnuljčica, brez dvoma za enega najpogosteje izvajanih in občudovanih baletov po svetu. Različica v koreografiji Radačovskega, ki je doživela izjemen uspeh v ZDA, pa se od klasičnega fantazijsko-pravljičnega izvirnika razlikuje predvsem v tem, da upodablja in reflektira sodobni svet. Koreografska postavitev si prizadeva, da bi prvenstveno mlajšim generacijam gledalcev razkrila nekoliko drugačen pogled oziroma življenjsko perspektivo, ki kljubuje vsem tradicijam, s tem pa v vizualnem smislu transformira izvirno Labodje jezero. Znano je, da se v klasični postavitvi zgodba baleta osredotoča na figuro balerine, ki tudi sicer dominira v predstavi, še posebej v dualni razprtosti med kontrastnima vlogama bele in črne labodje princese, Odette in Odile. Kakorkoli že, v tej postavitvi je pripovedni tok sklenjen okrog Princa Siegfrieda, ki prestaja težko življenjsko obdobje, saj se spopada s težko kronično boleznijo (rakom). Včasih zadošča le sekunda, pa se življenje obrne v popolnoma drugo smer. Je bela barva zares barva nedolžnosti, ali pa je nemara še bolj nevarna in smrtonosna kot črna? Nekatere kulture smatrajo črno barvo v primerjavi z belo za veliko bolj predvidljivo. Vse je odvisno od tega, kako gledamo na neko stvari: hočeš nočeš doživljamo vse primarno skozi optiko belega in črnega, in prav črnina nas paradoksalno lahko spodbudi k temu, da se bolj zavedamo naše (življenjske) poti …

Črno ali belo?
Protagonistovo zgodbo je navdihnila koreografova osebna življenjska izkušnja, o kateri je Radačovský povedal naslednje: "Izkušnja, ki me je zaznamovala, je bilo moje dolgotrajno bivanje v bolnišnici na Nizozemskem, kjer so mi najprej postavili diagnozo za raka, nato pa so me tam še zdravili. Iz svoje sobe sem imel direktni pogled na jezerce ob temeljih bolnišnice, na katerem so plavali labodi. Takrat sem se začenjal zavedati, kako relativna in izmuzljiva je naša svoboda in kako se je moja realnost takrat neprimerljivo razlikovala od popolne svobode in lepote labodov. To je bil obenem tudi trenutek, ko sem spoznal, da želim ustvariti svojo lastno različico Labodjega jezera. Včasih je dovolj le trenutek, le delček sekunde in ena slaba novica, ki ti za vedno spremeni življenje. Siegfried tako išče samega sebe v lepoti in pravičnosti ter v skorajda popolnem bitju, kakršno je labod. Prav tako kot Princ iz klasičnega baleta se tudi v tej koreografski stvaritvi sooči z izbiro: bo prevladalo belo ali črno?

Glasba, koreografija, kostumi
V glasbenem smislu se koreografija opira na partituro Čajkovskega, ki je le na nekaterih mestih reducirana, še posebej na začetkih prvega in tretjega dejanja, medtem ko je glasbeni zapis iz drugega in četrtega dejanja ostal praktično neokrnjen. Scenografija in kostumografija se zlivata s plesnim izrazom; scenografska zasnova Mareka Hollýja je v osnovi zelo preprosta in uporablja ogledala in subtilno neonsko osvetljavo.
Koreograf je s ciljem večje plesne izraznosti opustil plesanje v baletnih čevljih oziroma v tehniki en pointe (na konicah prstov), ki lahko v kontekstu sodobnejših plesnih prvin učinkuje preveč omejujoče ter enodimenzionalno v smislu estetike fizisa in gibanja kot takega. Kostumi Patricie Barker so prav tako enostavni, usmerjeni k funkcionalnosti in v estetskem smislu podčrtujejo plesni slog.

 

Mário Radačovský, koreograf
Po končanem študiju in diplomi na Plesnem konservatoriju Eve Jaczove v Bratislavi se je pridružil ansamblu Slovaškega nacionalnega baleta leta 1989. V razmeroma kratkem času je postal baletni solist. Leta 1992 ga je Jiři Kylián povabil, naj se pridruži ansamblu Nizozemskega plesnega gledališča (NDT) v Haagu, toda pred tem je sprejel šestmesečni angažma baletnega solista v Narodnem gledališču v Brnu. V času plesanja v NDT je sodeloval s svetovno priznanimi koreografi, kot so (že omenjeni) Jiři Kylián, Mats Ek, Nacho Duato, Ohad Naharin, William Forsythe, Édouard Lock in številni drugi. To "zlato odobje" v Nizozemskem plesnem gledališču s svojo enkratno kreativno in umetniško atmosfero je pustilo na Radačovskem neizbrisljiv pečat, ki je kasneje prebudil njegov željo in talent za koreografiranje. Leta 1999 je sprejel nov angažma in tako postal prvak Velikega kanadskega baleta (Les Grand Ballets Canadiens) v Montrealu. Že naslednje leto se je vrnil v Balet Slovaškega narodnega gledališča kot gostujoči solist, kjer je postal tudi umetniški direktor od leta 2006 do 2010. V tem času je prav tako ustanovil Balet Bratislava, ki ga je vodil med letoma 2011 in 2013. Od sezone 2013/2014 je umetniški direktor Baleta Narodnega gledališča Brno. Trenutno nadaljuje študij koreografije na Glasbeni in baletni fakulteti na Akademiji za uprizoritveno umetnost (HAMU) v Pragi, kjer je že diplomiral leta 2015. Kot plesalec se redno udeležuje številnih mednarodnih gala baletnih prireditev, kot so Gala des étoiles v Montrealu (2000–2006), Gala Stars v Torontu (2003), World Stars Gala v Budimpešti (2005 in 2007) ter Gala Meeting v Pragi (2003–2006). Kot solist je nastopil z mnogimi vodilnimi baletnimi ansambli, med drugim s Kraljevim baletom iz Winnipega (2005), z Baletom Britanske Kolumbije (2004 in 2006), Nacionalnim baletom Kanade (2005), ansamblom Jacob's Pillow (2007). Njegov koreografski debi The Letter je nastal leta 2002 za Les Grands Ballets Canadiens v Montrealu, temu pa je sledilo še več stvaritev, kot sta denimo Inspiration (2002) in Train Station (2004). Po vrnitvi v Balet Slovaškega narodnega gledališča je ustvaril koreografije Change (2005), Meeting with a Swan (2007), Warhol (2007), 68 (2008) in Everest (2009). Za Balet Bratislava je pripravil produkcije Monos (2012), Queen (2013) in muzikal Mata Hari (2013). Veliko svojih koreografskih podvigov je Radačovský uresničil tudi zunaj Slovaške, predvsem v Kanadi, ZDA, na Češkem, v Braziliji, Romuniji in Latviji.

Odlomki iz kritik v ameriškem tisku

"Pravljica Radačovskega je nedvomno ustvarjena za 21. stoletje s popolnoma ujemajočim plesnim besednjakom."

"Nova koreografija Mária Radačovskega je zapeljiva, očarljiva in nepozabno skrivnostna …"

"Koreografija Black and White v izvedbi Grand Rapids Baleta je umetniški dosežek najvišjega ranga."


Iskalnik

Naša spletna stran uporablja piškotke s pomočjo katerih omogoča uporabo vtičnikov družbenih medijev, izboljšuje in prilagaja uporabniško izkušnjo ter analizira promet. Potrdite, da se strinjate z njihovo uporabo.

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za sporočilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list 109/2012, v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati na začetku leta 2013 ter je prinesel nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki (angleško cookies) so kratke tekstovne datoteke, ki se lahko razpošiljajo in shranijo na vašem računalniku, pametnem telefonu ali kateri koli drugi napravi, ki dostopa do spletnih strani po internetu. Piškotke lahko uporabimo pri zbiranju informacij o načinu, kako uporabljate neko spletno stran, in posledično pri prilagajanju vsebin spletne strani ob vašem naslednjem obisku, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša. V piškotku je običajno zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče neko spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Uporaba piškotkov na spletu ni nič novega. Več informacij o piškotkih lahko najdete na spletni strani www.aboutcookies.org, kjer so tudi navodila, kako jih pobrišete.

Vrste piškotkov

Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotkov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, varnost ...).

Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke o tem, kaj uporabniki delajo na spletni strani, z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, po katerih bi lahko identificirali uporabnika.

Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (uporabniško ime, jezik, regijo ...) ter zagotavlja napredne, uporabniku prilagojene funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim dejanjem na spletni strani.

Piškotki za usmerjanje

Piškotki za usmerjanje so povezani s storitvami tretjih oseb (npr. oglaševalska in družabna omrežja), na primer gumba "Všečkaj" in "Deli z ostalimi". Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim dejanjem na spletu. Te piškotke urejajo in gostijo tretje osebe.

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Ime piškotka Avtor Opis
activeHeaderSlide SNG Maribor Začasen piškotek; delovanje uvodne spletne strani SNG Maribor (glava).
bcms_cookie_accepted
bcms_cookie_declined
SNG Maribor Ta piškotka beležita vašo izbiro glede uporabe piškotkov na naši spletni strani.
_pk_ref
_pk_cvar
_pk_id
_pk_ses
...
Matomo Merjenje obiskanosti spletne strani z orodjem Matomo (ex Piwik).
Matomo politika zasebnosti / Onemogočite sledenje Matomo (opt-out)
_ga
_gid
_gat
_gac_*
Google Analytics Merjenje obiskanosti spletne strani z orodjem Google Analytics (orodje za spletne analitične podatke podjetja Google).
Vrste piškotkov, ki jih uporablja Google Analytics / Google Analytics politika zasebnosti / Onemogočite sledenje Google Analytics (opt-out)
di
dt
psc
uid
uit
uvc
siteaud
ana_svc
atuvc
user_token
AddThis Te piškotke nastavi vtičnik za delitev z družabnimi omrežji podjetja AddThis.
AddThis politika zasebnosti / Onemogočite sledenje AddThis (opt-out)

_fbp
c_user
s
xs
presence
datr
ft
lu
sub
lsd
reg_ext_ref
reg_fb_gate
reg_fb_ref
wb
act
_e_3qqF_0
wd
p
...

Facebook Te piškotke nastavi Facebookov vtičnik.
Facebook piškotki in podobne tehnologije
__utma
__utmz
SID
LOGIN_INFO
use_hotbox
PREF
SSID
HSID
watched_video_id_list
demographics
VISITOR_INFO1_LIVE
YouTube Te piškotke nastavi videopredvajalnik YouTube.
Vrste piškotkov, ki jih uporablja Google
_ga
__utma
__utmb
__utmc
__utmv
__utmz
SC
PREF
HSID
SSID
APISID
SAPISID
SNID
NID
GoogleAccountsLocale_session
AnalyticsUserLocale
GAPS
Google Maps Te piškotke nastavi zemljevid Google Maps.
Vrste piškotkov, ki jih uporablja Google

Nadzor piškotkov

Shranjevanje in upravljanje piškotkov je pod popolnim nadzorom brskalnika, ki ga uporablja uporabnik. Brskalnik lahko shranjevanje piškotkov po želji omeji ali onemogoči. Piškotke, ki jih je brskalnik shranil, lahko tudi enostavno izbrišete – za več informacij obiščite spletno stran www.aboutcookies.org. Vašo odločitev glede uporabe piškotkov na tej spletni strani vedno lahko spremenite s klikom na povezavo Piškotki.

Upravljalec piškotkov

SNG Maribor.