Sarah Schinasi
Italijanska režiserka Sarah Schinasi je po končanem študiju klavirja na Glasbenem inštitutu Pietro Mascagni v Leghornu zaključila še dodiplomski in magistrski študij dramaturgije na Univerzi v Pisi, igralsko pa se je izpopolnjevala na londonski Kraljevi šoli za govor in dramo. Svojo ustvarjalno pot v sferi opernega gledališča je začela v Nici leta 1995, kjer je kot asistentka režije sodelovala s priznanim režiserjem Jean-Albertom Cartierjem in nato z Giancarlom del Monacom. Kot njegova asistentka je sodelovala bodisi pri postavitvah ali obnovitvah opernih produkcij, kot so Dekle z zahoda, Falstaff, Othello, Puccinijev Triptih (Plašč, Sestra Angelica, Gianni Schicchi), Don Carlo (in francoska različica Don Carlos), Carmen, Lohengrin idr., ki so bile uprizorjene v Franciji, Španiji, Izraelu, Južni Koreji, na Kitajskem in drugod. Od leta 2002 je kot svobodna umetnica (največkrat kot asistentka režije) sodelovala s številnimi opernimi hišami, med drugimi z Opero v Monte Carlu, beneškim Teatrom La Fenice, pariško Opéro Comique, Nacionalno rensko opero v Strasbourgu, milansko Scalo, Teatrom Bellini, Opero v Montpellieru, Maestranzo v Sevilli, Palačo umetnosti v Valencii, Nacionalnim središčem za uprizoritvene umetnosti v Pekingu, Izraelsko opero idr.
Kot režiserka je leta 1997 na mednarodnem festivalu v italijanskem Cervu debitirala z Donizettijevo opero Ljubezenski napoj. V okviru njenega dolgoletnega sodelovanja s Palačo umetnosti v Valencii in Nacionalno rensko opero je za omenjeni gledališči sodelovala pri novih produkcijah in obnovitvah opernih predstav, kot so La bohème, Cyrano de Bergerac, Turandot (z dirigentom Zubinom Mehto), Ifigenija na Tavridi (s Plácidom Domingom v vlogi Oresta), Figarova svatba, Thaïs, Tosca, Don Carlos, Alceste, Boris Godunov, Armida in Nabucco. Od leta 2014 sodeluje z oddelkom za petje na prestižni newyorški šoli Juilliard. Med letoma 2014 in 2016 je prav tako sodelovala z opernim oddelkom omenjene šole, v študijskem letu 2017/2018 pa z Opernim studiem Izraelske opere ter z Nacionalnim centrom za uprizoritvene umetnosti v Pekingu, kjer je vodila delavnice s področja gledališke igre in interpretacije. Njeno profesionalno pot je močno zaznamovalo sodelovanje s pevci, kot so Neil Shicoff, Plácido Domingo, Leo Nucci, Daniela Dessi, Maria Guleghina, Marco Berti, Ainhoa Arteta, Juan Jesús Rodriguez, Daniela Barcellona, Jevgenij Orlov, Julianna di Giacomo, Jekaterina Gubanova, Massimo Cavalletti, Dmitrij Bjeloselski, Judith Kutasi idr.
Med njenimi zadnjimi režijskimi podvigi (v gledališki sezoni 2017/2018) velja omeniti uspešni produkciji Donizettijeve opere Hči polka (La fille du régiment) za Tržaško opero Verdi ter Verdijeve opere Don Carlo za Izraelsko opero, junija 2018 pa se je podpisala tudi pod režijo nove produkcije Turandot, ki je odprla Festival Kanarskih otokov. Za svoje umetniške dosežke je jeseni 2017 v Leghornu prejela nagrado "Oscar of Arts". Sarah Schinasi se na mariborskem opernem odru slovenski publiki prvič predstavlja s svojim režijskim debijem Giordanove opere Andrea Chénier, za katero je pripravila tudi koncept videa in koreografije.