Božično-novoletni koncert Simfoničnega orkestra
Božično-novoletni koncert
27. december 2021 ob 19.00, Kulturni center Lendava
Simfonični orkester SNG Maribor
Dirigent Simon Robinson
Solistke Petya Ivanova sopran, Andreja Zakonjšek Krt, sopran, Oksana Pečeny, violina
Program
Peter Iljič Čajkovski: Cvetlični valček iz drugega dejanja baleta Hrestač
Charles Gounod: Je veux vivre, arija Julije iz prvega dejanja opere Romeo in Julija,
solistka Petya Ivanova
Charles Gounod: Ah! je ris de me voir, arija Marguerite iz tretjega dejanja opere Faust, solistka Andreja Zakonjšek Krt
Léo Delibes: Viens, Mallika, les lianes en fleurs, cvetlični duet iz prvega dejanja opere Lakmé, solistki Petya Ivanova in Andreja Zakonjšek Krt
Giuseppe Verdi: Volta la terrea, arija Oscarja iz prvega dejanja opere Ples v maskah,
solistka Petya Ivanova
Franz Lehár: Meine Lippen, sie küssen so heiß, arija Giuditte iz četrtega prizora operete Giuditta, solistka Andreja Zakonjšek Krt
Johann Strauss ml.: Vrtnice z juga (Rosen aus dem Süden), op. 388
Johann Strauss ml.: Moj gospod markiz, arija Adele iz drugega dejanja operete Netopir, solistka Petya Ivanova
Leroy Anderson: A Christmas Festival (Božično slavje), za orkester
*****
Robert Stolz: Spiel' auf deiner Geige, arija Jadje iz prvega dejanja operete Venera v svili, solistka Andreja Zakonjšek Krt
Vittorio Monti: Čardaš, za violino in orkester, solistka Oksana Pečeny
Giacomo Puccini: Quando me'n vo', arija Musette iz drugega prizora opere La bohème, solistka Petya Ivanova
Luigi Arditi: Il bacio (Poljub), solistka Andreja Zakonjšek Krt
Manuel de Falla: Španski ples za violino in orkester iz drugega dejanja opere Kratko življenje, solistka Oksana Pečeny
Jacques Offenbach: Uvertura k opereti Orfej v podzemlju
Spet je tisti čas leta, ko se bolj kot misli na pretekle dogodke v naši zavesti poraja tudi upanje s pogledom v prihodnost, ki si jo najbrž vsak od nas vsaj za hip predstavlja kot čas ponovne vrnitve v "normalnost", kot svet brez pandemije, ki je globoko posegla v naša življenja in temeljito spremenila naše navade. A tudi če pustimo želje ob strani, je prav gotovo to, da je glasba umetnost, ki zmore najmočneje povezati ljudi še tako različnih naziranj; je potreba, ki nas tako v srečnih trenutkih kot v času najhujših bivanjskih tegob spremlja že od davnine človeštva. In prav zaradi tega je glasba tudi kulturna dobrina, ki bi je moral biti deležen vsak, zato je prav, da se v času veselega decembra prepustimo njenim čarom in prisluhnemo številnim plemenitim, a tudi bolj ali manj skrivnim sporočilom, ki nam jih lahko posreduje s svojo govorico.
V prvem delu koncerta, ki ga sestavlja osem samostojnih glasbenih točk, se odpravljamo na vznemirljivo in predvsem "hrepeneče" popotovanje po eksotičnih prostorih glasbene domišljije Giuseppeja Verdija, Charlesa Gounoda, Franza Lehárja, Leroya Andersona, Roberta Stolza, Johanna Straussa mlajšega in Petra Iljiča Čajkovskega. Nocojšnji glasbeni večer začenjamo z briljantno uverturo bržkone ene izmed najznamenitejših operet vseh časov, z Netopirjem Johanna Straussa mlajšega, ki se je za časa svojega življenja zapisal kot mojster valčkov, polk in operet. Podobno navihana, koketna, igriva in dražeče plesna atmosfera preveva mojstrsko spletene melodije Julijinega valčka (Ah, je veux vivre) iz Gounodeve opere Romeo in Julija, Oscarjeve arije Volta la terrea iz Verdijeve opere Ples v maskah, Adeline arije Mein Herr Marquis (Moj gospod markiz) iz slovite operete Netopir ter strastne arije protagonistke Meine Lippen, sie küssen so heiß (Moje ustnice poljubljajo tako vroče) iz Lehárjeve operete Giuditta.
Veličastno podobo prazničnega Dunaja in njegovih bogato okrašenih plesnih dvoran nam bodo pričarale znane melodije iz slovitega valčka Vrtnice z juga (Rosen aus dem Süden, op. 388), ki ga je ustvaril sam velikan dunajskega valčka, Johann Strauss mlajši. Kako zveni pristno božično veselje, bomo lahko prisluhnili v "sklepnem dejanju" prvega dela koncerta, ki je nastalo izpod peresa ameriškega skladatelja Leroya Andersona, ki ga je velikan filmske simfonike John Williams označil za "enega največjih ameriških mojstrov lahkotne simfonične glasbe". V Andersonovem kolažu oziroma pastišu božičnih napevov A Christmas Festival (Božično slavje) lahko prepoznamo priljubljene (tako razigrane kot tudi bolj umirjene) melodije Joy to the World (Veseli se, svet), Deck the Halls (Okrasite vse dvorane), God Rest You Merry, Gentlemen (Bog naj ohrani vas vesele), Good King Wenceslas (Dobri kralj Venčeslav), Hark, the Herald Angels Sing (Glej, sli angelski pojo), The First Noël (Prvi božič), Silent Night (Sveta noč), Jingle Bells ter O Come, All Ye Faithful, ki jo bolj poznamo pod latinskim naslovom Adeste fideles in v slovenskem prevodu Hitite, kristjani.
Tudi v drugem delu praznično razpoloženega koncerta ne bo manjkalo glasbenih presenečenj – v urnem koraku se bomo sprehodili od blagozvočnih, nežnih in z umirjeno eleganco prežetih zibajočih ritmov Cvetličnega valčka iz drugega dejanja baleta Hrestač, ki ga le leto pred svojo smrtjo dokončal ruski skladatelj Peter Iljič Čajkovski, pa vse do najznamenitejših melodij dunajskih operet Roberta Stolza, kakršna je tudi Spiel' auf deiner Geige (Zaigraj na svoje gosli), do ekscentrične in nič manj strastne arije Musette Quando me'n vo' iz Puccinijeve La bohème, preko temperamentnih ritmov madžarskega čardaša za violino in orkester Vittoria Montija pa vse do koloraturnih pevskih bravur valčka Il bacio (Poljub) italijanskega skladatelja Luigija Ardita. Za konec smo prihranili še s soncem in strastjo obsijane glasbene razglednice iz Španije in Latinske Amerike, ki nas bodo prav gotovo popeljale do glasbenega vrelišča večera.
Zmagoslavno glasbeno panoramo zaključujemo z virtuoznim Španskim plesom za violino in orkester iz opere Kratko življenje (La vida breve) Manuela de Falle. A preden se čisto zares poslovimo, velja prisluhniti še razkošnim melodijam iz uverture h komični operi Orfej v podzemlju (Orphée aux enfers) Jacquesa Offenbacha, francoskega mojstra komične opere, operete in kankana, ki se bo kot dobrodošla popotnica za veselo nadaljevanje tega večera oglasil kot zadnji in obenem najživahnejši del uverture. Ta naj v duhu optimizma še dolgo izzveneva med pričakovanjem vsega dobrega in vseh lepih doživetij, ki jih bomo doživeli v prihodnjem letu 2022. Srečno!
Benjamin Virc
Povezane vsebine
- Sporočila za javnost | 19.12.2014 Božično-novoletni koncert Simfoničnega orkestra SNG Maribor
- Sporočila za javnost | 17.12.2013 Božično-novoletni koncert Simfoničnega orkestra SNG Maribor
- Sporočila za javnost | 14.12.2015 BOŽIČNO-NOVOLETNI KONCERT SIMFONIČNEGA ORKESTRA SNG MARIBOR
- Sporočila za javnost | 21.12.2021 Božično-novoletni koncert Simfoničnega orkestra SNG Maribor