Stran za slepe in slabovidne

Skok na vsebino | Skok na meni

Slovensko narodno gledališče Maribor

Projekt Prvi prizor sofinancirata Evropska unija iz Evropskega socialnega sklada in Republika Slovenija.

Strokovni prispevki

Vzgoja z umetnostjo ali Zakaj umetnike (ponovno) poslati v šolo, šolo pa prestaviti v kulturno-umetniške institucije (Kulturni bazar v regiji)

Predavanje red. prof. dr. Robija Krofliča v Veliki dvorani SNG Maribor, 29. 11. 2017

Teoretik filmske vzgoje Alain Bergala zagovarja tezo, da umetnosti ne moremo poučevati, temveč se moramo z njo srečevati, jo izkusiti, jo približati na različne načine, ne samo z diskurzom znanja, jo doživeti. Umetnost mora biti v šoli edinstvena izkušnja, ki otroku približa smisel upodobljenih pojavov oziroma eksistencialnih dogodkov. Kot kažejo številne raziskave, je srečevanje z umetniško izkušnjo nenadomestljivo za razvoj mnogoterih inteligentnosti (Howard Gardner), narativnega mišljenja (Jerome Bruner), kreativnosti (sir Ken Robinson, Kieran Egan), identitete in moralne samopodobe (Martha Nussbaum) ter za razvoj inovativnih učnih okolij in didaktičnih rešitev (Emily Pringle). V predavanju se soočamo z dokazi za tezo o nenadomestljivosti umetniške izkušnje v vzgoji in z dosedanjimi izkušnjami o pozitivnem vplivu umetnosti na razvoj otrokove osebnosti.

Kultura in umetnost v izobraževanju ─ popotnica 21. stoletja (Pedagoški inštitut)

Predstavitveni zbornik (urednici Nada Požar Matijašič in Nataša Bucik, 17 avtorjev, 2008) v uredniškem uvodu postavlja temelje in vpenja slovenski partnerski model (MK in MIZŠ) v evropske in širše dimenzije, sledijo mu odlične področne predstavitve različnih stališč o umetnosti in kulturi v vzgoji v izobraževanju.

Kulturno žlahtenje najmlajših, Razvoj identitete otrok v prostoru in času preko raznovrstnih umetniških dejavnosti ( Vrtec Vodmat)

Uredniki Robi Kroflič, Darja Štirn, Petra Štirn Janota in Anita Jug z različnimi avtorji kompleksno, a jasno predstavljajo projekt KUV v Vrtcu Vodmat, hkrati pa ob konkretnih primerih opredeljujejo pomen, cilje, namene in metodološke pristope. Prednosti publikacije so v njeni jasnosti, preglednosti, nazornosti in strokovni doslednosti.

Robi Kroflič: Pomen umetnosti v institucionalni predšolski vzgoji kot del induktivnega vzgojnega pristopa (Ministrstvo RS za izobraževanje, znanost in šport)

Predavanje (4. 2. 2010), namenjeno umetnikom, vključenim v projekt Kulturno žlahtenje najmlajših.

Robi Kroflič: Umetniški jeziki kot osrednji medij pedagogike poslušanja; delovna verzija

Prispevek obravnava koncept Reggio Emilia in izpostavlja univerzalen teoretski pomen dveh med seboj prepletenih pedagoških inovacij: zavedanje pomena umetniškega doživetja in rabe umetniških jezikov kot orodja spodbujanja celovitega otrokovega razvoja ter razvoj ideje pedagogike poslušanja, ki v svoji večplastnosti ponuja enega najprepričljivejših vzgojno teoretskih konceptov.

Vključevanje kulture v vzgojno-izobraževalnem procesu

Predavanje na strokovnem srečanju ravnateljic in ravnateljev vrtcev oktobra 2012 v Portorožu. Dr. Robi Kroflič, mag. Barbara Kelbl, Nada Požar Matijašič, mag. Nataša Bucik in Vlado Pirc predstavljajo pomembne značilnosti KUV prostora na presečišču.

Nataša Bucik: Povezujmo ustvarjalno ─ kulturno-umetnostna vzgoja (Šola za ravnatelje)

Predavanje (Portorož, november 2016) predstavlja podlage in priporočila ter opredeljuje pojem, usmerja se v predstavitev vidnih nacionalnih projektov, na čelu z medresorskim Kulturnim bazarjem.

Kulturno-umetnostna vzgoja v šolah po Evropi (Ministrstvo za šolstvo in šport)

Dosedanje raziskave o pomenu umetnostne vzgoje za spodbujanje ustvarjalnosti mladih so pokazale potrebo po nenehnih izboljšavah. Da bi jih uresničili in pripomogli k prepoznavanju najboljših praks, je omrežje Eurydice pripravilo pričujoči pregled o kulturno-umetnostni vzgoji v Evropi. Raziskava vsebuje primerjalne podatke o ponudbi umetnostnih in kulturnih tem v kurikulumih 30 evropskih držav. Zajema cilje izobraževanja, način vpetosti v učne načrte, ponudbo zunajšolskih dejavnosti in pobude za razvoj kulturno-umetnostne vzgoje.

Majda Hrženjak, Valerija Vendramin: Kulturna vzgoja (Mirovni inštitut)

Zaključni elaborat CRP-a iz leta 2003 skuša opredeliti koncept kulturne vzgoje na vsebinski, metodološki, politični in izvedbeni ravni. Pri raziskovanju sta avtorici uporabljali tri metodološke pristope: konceptualno analizo ter analizo politik in primerov "dobre prakse”. Avtorici predlagata kulturno pismenost kot eno bistvenih strategij, vsebin in ciljev sodobne kulturne vzgoje. Hkrati pa so nordijski primeri zgled, kako je mogoče povezati različne vsebine in funkcije kulturne vzgoje, kot so: osredotočenost na otroka, senzibilnost za socialne in druge razlike med otroki, upoštevanje sodobnega kulturnega dogajanja in političnih načel, kot so demokratičnost, pluralnost in spoštovanje človekovih pravic.

Urška Jež: Kulturno-umetnostna vzgoja in nevladni sektor v kulturi, ocena stanja v letu 2015 (Asociacija, društvo nevladnih organizacij in samostojnih ustvarjalcev na področju kulture in umetnosti))

Obsežna evalvacijska študija posreduje širok pregled stanja na osnovi izvedenih anket, definira področje na osnovi ključnih kriterijev, navaja strateške dokumente na vseh ravneh (mednarodne, nacionalne in lokalne) ter predlaga ukrepe za sistemsko ureditev področja z ustrezno vključitvijo nevladnega sektorja.


Iskalnik

Naša spletna stran uporablja piškotke s pomočjo katerih omogoča uporabo vtičnikov družbenih medijev, izboljšuje in prilagaja uporabniško izkušnjo ter analizira promet. Potrdite, da se strinjate z njihovo uporabo.

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za sporočilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list 109/2012, v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati na začetku leta 2013 ter je prinesel nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki (angleško cookies) so kratke tekstovne datoteke, ki se lahko razpošiljajo in shranijo na vašem računalniku, pametnem telefonu ali kateri koli drugi napravi, ki dostopa do spletnih strani po internetu. Piškotke lahko uporabimo pri zbiranju informacij o načinu, kako uporabljate neko spletno stran, in posledično pri prilagajanju vsebin spletne strani ob vašem naslednjem obisku, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša. V piškotku je običajno zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče neko spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Uporaba piškotkov na spletu ni nič novega. Več informacij o piškotkih lahko najdete na spletni strani www.aboutcookies.org, kjer so tudi navodila, kako jih pobrišete.

Vrste piškotkov

Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotkov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, varnost ...).

Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke o tem, kaj uporabniki delajo na spletni strani, z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, po katerih bi lahko identificirali uporabnika.

Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (uporabniško ime, jezik, regijo ...) ter zagotavlja napredne, uporabniku prilagojene funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim dejanjem na spletni strani.

Piškotki za usmerjanje

Piškotki za usmerjanje so povezani s storitvami tretjih oseb (npr. oglaševalska in družabna omrežja), na primer gumba "Všečkaj" in "Deli z ostalimi". Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim dejanjem na spletu. Te piškotke urejajo in gostijo tretje osebe.

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Ime piškotka Avtor Opis
activeHeaderSlide SNG Maribor Začasen piškotek; delovanje uvodne spletne strani SNG Maribor (glava).
bcms_cookie_accepted
bcms_cookie_declined
SNG Maribor Ta piškotka beležita vašo izbiro glede uporabe piškotkov na naši spletni strani.
_pk_ref
_pk_cvar
_pk_id
_pk_ses
...
Matomo Merjenje obiskanosti spletne strani z orodjem Matomo (ex Piwik).
Matomo politika zasebnosti / Onemogočite sledenje Matomo (opt-out)
di
dt
psc
uid
uit
uvc
siteaud
ana_svc
atuvc
user_token
AddThis Te piškotke nastavi vtičnik za delitev z družabnimi omrežji podjetja AddThis.
AddThis politika zasebnosti / Onemogočite sledenje AddThis (opt-out)
c_user
s
xs
presence
datr
ft
lu
sub
lsd
reg_ext_ref
reg_fb_gate
reg_fb_ref
wb
act
_e_3qqF_0
wd
p
...
Facebook Te piškotke nastavi Facebookov vtičnik.
Facebook piškotki in podobne tehnologije
__utma
__utmz
SID
LOGIN_INFO
use_hotbox
PREF
SSID
HSID
watched_video_id_list
demographics
VISITOR_INFO1_LIVE
YouTube Te piškotke nastavi videopredvajalnik YouTube.
Vrste piškotkov, ki jih uporablja Google
_ga
__utma
__utmb
__utmc
__utmv
__utmz
SC
PREF
HSID
SSID
APISID
SAPISID
SNID
NID
GoogleAccountsLocale_session
AnalyticsUserLocale
GAPS
Google Maps Te piškotke nastavi zemljevid Google Maps.
Vrste piškotkov, ki jih uporablja Google

Nadzor piškotkov

Shranjevanje in upravljanje piškotkov je pod popolnim nadzorom brskalnika, ki ga uporablja uporabnik. Brskalnik lahko shranjevanje piškotkov po želji omeji ali onemogoči. Piškotke, ki jih je brskalnik shranil, lahko tudi enostavno izbrišete – za več informacij obiščite spletno stran www.aboutcookies.org. Vašo odločitev glede uporabe piškotkov na tej spletni strani vedno lahko spremenite s klikom na povezavo Piškotki.

Upravljalec piškotkov

SNG Maribor.