Primož Ekart


Primož Ekart, igralec in režiser, rojen leta 1963 v Mariboru, je otroštvo in mladost preživel v Ljubljani, kjer je obiskoval Gimnazijo Bežigrad. Leta 1986 se je vpisal na AGRFT – smer dramska igra in umetniška beseda – in že istega leta nastopil (z vlogo enega izmed Pesnikov) v uprizoritvi Dragana Živadinova Krst pod Triglavom Gledališča Sester Scipion Nasice. Po diplomi se je zaposlil v Slovenskem stalnem gledališču Trst (SSG Trst), v sezoni 1992/1993 je bil član ansambla SLG Celje, med letoma 1993 in 1996, v obdobju umetniškega vodenja Tomaža Pandurja, pa član mariborske Drame. Leta 1996 se je igralsko izpopolnjeval na gledališkem inštitutu Leeja Strasberga v New Yorku. Po vrnitvi iz Amerike je začel z delom v Studiu za raziskavo umetnosti igre, ki ga je zasnoval in vodil Tomi Janežič, v njem pa so delovali še Sebastian Cavazza, Barbara Krajnc in Iva Babić, Ekart pa je ustanovil zavod za kulturno dejavnost D.I.P Hullteater, ki je (ko)produciral uprizoritve Studia. Dodatno se je izobraževal tudi v Igralskem studiu bratov Vajevec, sodeloval je na igralskih delavnicah v Grožnjanu, se udeležil delavnic, ki jih je vodil Ed Kovens, pod vodstvom Scotta Fieldinga pa se je seznanil z metodo Michaela Chekhova.

Poleg igralskega dela v institucionalnem in neinstitucionalnem gledališču, na filmu, radijski in televizijski produkciji je bil dvajset let tudi član ene najstarejših neodvisnih gledaliških skupin na Slovenskem, uličnega Gledališča Ane Monro, in eden od ustanovnih članov Improlige. Leta 2005 je ustanovil zavod za kulturno dejavnost Imaginarni, kjer je umetniški vodja in direktor. Od leta 1996 je samozaposlen v kulturi.

Kot dramskemu igralcu, ki je odigral več kot devetdeset vlog, so mu srečevanja z ustvarjalci in raznovrstnimi uprizoritvenimi načini odpirala razmislek o umetnosti igre in pristopih k sodobnemu gledališču ter pomembno sooblikovala njegovo igralsko in kasneje režisersko pot. Od konca prvega desetletja novega tisočletja se namreč začel posvečati režiji. Med letoma 2011 in 2013 se je vpisal na podiplomski študij filmske režije na AGRFT, kjer je leta 2015 tudi magistriral.

Primož Ekart režira v številnih institucionalnih gledališčih (Mini teater Ljubljana, MGL, Prešernovo gledališče Kranj, LGL, SNG Nova Gorica, SNG Drama Ljubljana …), obenem pa sodeluje v zunajinstitucionalnih projektih s svojim zavodom Imaginarni (uprizoritev Nemoči je leta 2017 prejela veliko nagrado Festivala Borštnikovo srečanje za najboljšo uprizoritev, za režijo Živela vulva! pa je Ekart prejel nagrado žlahtni režiser na 29. Dnevih komedije v Celju …).

V gledališkem procesu ga zanimata raziskava igre in preizkušanje različnih interpretativnih možnosti, zadnje desetletje pa je odrske deske zamenjal za režijski stolček in v slovenski prostor prodrl kot interpret lucidnih uprizoritev, v katerih uspešno in precizno detektira nevralgične točke naše družbe. 

Kot režiser z mariborsko Dramo sodeluje prvič in kot avtor odrske priredbe sopodpisuje tudi dramsko predlogo za uprizoritev Samo ne se ustavit!.