Juan Guillermo Nova


Juan Guillermo Nova se je rodil v mestu Jerez de la Frontera v pokrajini Andaluzija na jugu Španije. Po študiju umetnostne zgodovine ter tehničnega in umetniškega risanja na Šoli za umetnosti Santo Domingo se je sprva specializiral za področje marketinškega dizajna, nato pa je na madridski akademiji digitalnih umetnosti Trazos študiral še digitalno postprodukcijo in 3-D projekcijo. Svojo umetniško pot je začel v Kraljevem gledališču (Teatro Real) v Madridu, kjer je kot asistent režije sodeloval pri velikih opernih produkcijah Huga de Ane, kasneje pa se je posvečal ustvarjanju lastnih scenografij opernih in baletnih produkcij. Med njegovimi zgodnejšimi scenografskimi projekti izstopajo produkcije Gounodevega Fausta v parmskem Teatru Regiu ter oper Tosca, Seviljski brivec in La traviata v veronski Areni in La bohème v Teatru Colón v Buenos Airesu. Leta 2013 je bil imenovan za tehničnega direktorja v Mestnem gledališču v Sau Paulu, še istega leta in leta 2015 pa je za operni produkciji Don Giovanni in Manon Lescaut prejel brazilski državni nagradi za najboljšo scenografijo. Pripravil je scenografijo številnih baletnih produkcij, med drugimi za balete Giselle (za tržaško Opero Verdi), Bajadera (Rimska opera), Bajadera, Giselle, Gusar in Don Kihot (Balet SNG Maribor). Leta 2015 je kot scenograf in oblikovalec videa sodeloval pri produkciji Verdijeve opere Moč usode (La forza del destino) v veronskem Filharmoničnem gledališču (Teatro Filarmonico), leto zatem pa pri produkciji Respighijeve opere Potopljeni zvon v Cagliariju in nato še leta 2017 pri postavitvi iste opere v Newyorški mestni operi (New York City Opera). Med odmevne produkcije, v katerih je sodeloval kot scenograf in oblikovalec videa, velja prišteti še Verdijevo opero Rigoletto (v Cagliariju leta 2018 in v Kulturnem središču v Hongkongu leta 2019), Labodje jezero Čajkovskega (Latvijska nacionalna opera v Rigi, 2020) in Chapíjevo komično zarzuelo El rey que rabió (Podivjani kralj) v madridskem Teatru de la Zarzuela (2021). Med njegovimi naslednjimi angažmaji velja omeniti pripravo scenografije in oblikovanje videa za letošnjo produkcijo Verdijevega Rigoletta na Festivalu Verdi v Parmi.