Gaj Žmavc


Slovenski plesalec in koreograf Gaj Žmavc je študij plesa začel v Srednji glasbeni in baletni šoli Maribor (današnji Konservatorij za glasbo in balet Maribor), kasneje pa nadaljeval na Mednarodni akademiji za klasični balet v ukrajinski prestolnici, Kijevu. Leta 2006 se je pridružil baletnemu ansamblu SNG Maribor, kjer ga je kmalu opazil umetniški vodja in koreograf Edward Clug. Kot plesalec je gostoval na Hrvaškem, v Bosni in Hercegovini, Italiji, Južni Koreji, Kolumbiji, na Madžarskem, Portugalskem, Švedskem, v Srbiji, Singapurju, Rusiji, Ukrajini, Kanadi in ZDA ter na najprestižnejših festivalih, kot so Festival Iberoamericano de Teatro de Bogotá, Jacob’s Pillow Dance Festival, Stars of the White Nights (Zvezde belih noči) v Marijinskem gledališču v Sankt Peterburgu, v Švedski kraljevi operi, Les Grands Ballets Canadiens de Montréal idr. Kot koreograf in samostojni ustvarjalec je Gaj Žmavc ustvaril več miniaturnih kreacij ter se dvakrat uvrstil v finale beograjskega Festivala koreografskih miniatur. Leta 2013 se je širši javnosti prvič predstavil s svojim avtorskim prvencem Home za Večer sodobnih koreografij v Slovenskem narodnem gledališču Maribor. Danes ustvarja za dramsko, glasbeno in plesno gledališče. Med drugim je oblikoval odrski gib v avtorskem projektu Nataše Matjašec Rošker Tukaj so levi in v uprizoritvi Staromodna komedija v režiji Ajde Valcl. V letu 2015 je na povabilo Tomaža Rodeta, predsednika Društva baletnih umetnikov Slovenije, ustvaril novo koreografijo za Mladi slovenski balet – Zadnje štiri pesmi Richarda Straussa. Leta 2017 je prav tako ustvaril koreografijo za Wagnerjevo glasbeno dramo Rensko zlato v režiji Igorja Pisona (v produkciji mariborske Opere), istega leta pa je prejel tudi prvo nagrado na 3. tekmovanju Mladih slovenskih koreografov, in sicer za koreografijo Yesterdays.

Nastopa v