Anya Matanovič


Ameriška sopranistka Anya Matanovič, ki so jo kritiki pohvalili zaradi njene »vznemirljive barve glasu« in »sladko zmagovite« odrske prezence, je debitirala v vlogi Musette v Puccinijevi operi La bohème v režiji Franca Zeffirellija in v produkciji Nove izraelske opere, na festivalu Glimmerglass pa je za svoj debi v vlogi Micaële prejela pohvalo zaradi svojega »zlato zvenečega valujočega soprana s svilnato gladkim legatom, ki je takoj očaral ušesa« (David Abrams, Musical Criticism). Sopranistka je začela svojo profesionalno pot z usposabljanjem v okviru programa mladih umetnikov seattelske Opere, prav tako pa je študirala na glasbeni šoli Univerze Thornton v Južni Karolini. Med njenimi vidnejšimi uspehi izstopajo visoke uvrstitve in finalni nastopi na avdicijah nacionalnega sveta Metropolitanske opere v New Yorku ter nagrade na tekmovanjih, ki so jih sponzorirale institucije, ko so Fundacija Gerde Lissner, Opera Buffs, Leni Fe Bland ter Opera Sun Valley. Svoj prvenec je doživela neposredno po dodiplomskem študiju, in sicer v vlogi Mimì iz Puccinijeve opere La bohème v produkciji opere Los Angeles ter v režiji Baza Luhrmanna, ki je prejela nagrado tony, nato pa še v vlogi Musette v Puccinijevi La bohème v režiji Franca Zeffirellija in produkciji Nove izraelske opere. V operno hišo v Seattlu se je še večkrat vrnila, kjer je nastopila v vlogah, kot so Gretel (Hänsel und Gretel), Marzellina (Fidelio), Prva dama (Čarobna piščal) in Nanetta (Falstaff). Do sedaj je dvakrat nastopila tudi v operi Santa Fe, in sicer kot Wanda v novi produkciji Offenbachove komične opere Velika vojvodinja Gerolstein in Papagena v Mozartovi Čarobni piščali. Na festivalu Glimmerglass v ameriški zvezni državi New York je debitirala v vlogi Micaële v Bizetevi operi Carmen pod dirigentsko taktirko Davida Angusa, med njenimi drugimi pomembnimi angažmaji pa velja omeniti še upodobitve vlog Mimì (La bohème v Operi Colorado), Anne Trulove (Razuzdančeva usoda Stravinskega) in Violette Valéry (La traviata) v bostonski Operi, Stelle (v Previnovi operi Tramvaj Poželenje v Operi Kentucky), Mabel v komični operi Pirati iz Penzanca (Opera v Kansas Cityju), Susanne (Figarova svatba, Operi Madison) in Adele (Netopir v Operi v New Orleansu). Kot Frasquita v Bizetevi Carmen je nastopila v Newyorški operi (New York City Opera) ter v produkcijah Masseneteve Pepelke, Puccinijeve La bohème in Purcellovega Kralja Arthurja. Med njene najprepoznavnejše vloge lahko uvrstimo tudi vlogi, kot sta Gilda iz Verdijevega Rigoletta (Opera Memphis, Bostonska mladinska filharmonija) in Pamina iz Čarobne piščali (Boston mladinska filharmonija, Opera v Utahu, festival Crested Butte). Suvereno nastopa tudi kot koncertna pevka – doslej je nastopila s Clevelandskim simfoničnim orkestrom in Filharmonijo iz Cincinnatija, s Katarskim simfoničnim orkestrom, z Richmondsko filharmonijo (Carmina Burana) idr. V sezoni 2019/2020 je nastopila v vlogi Freie v Wagnerjevi glasbeni drami Rensko zlato (Opera Santa Barbara), nato pa še kot Violetta Valéry (La traviata) v Operi v Utahu. S Simfoničnim orkestrom Santa Barbara je izvedla Mozartov solistični motet Exsultate jubilate, Mahlerjevo Četrto simfonijo ter debitirala v vlogi Abigail Williams v operi The Crucible (Lov na čarovnice) Roberta Warda. V operni hiši v Utahu je prav tako nastopila v vlogi Julije iz Gounodeve opere Romeo in Julija, v Chicaški operi pa v vlogi Ginevre v Händlovi operi Ariodante. Sezona 2021/2022 je pevki prinesla težko pričakovano vrnitev v operno hišo v Seattlu, kjer je nastopila v vlogi Susanne iz Figarove svatbe, prav tako pa je nastopila še kot Violetta Valéry v Operi Santa Barbara in Isotta v komični operi Molčeča žena (Die schweigsame Frau) Richarda Straussa, ki je bila izvedena pod taktirko Leona Botsteina na glasbenem festivalu Bard SummerScape, medtem ko je prejšnja sezona minila predvsem v znamenju izvedb vloge Violette Valéry na vseh ponovitvah Verdijeve opere La traviate v produkciji Metropolitanske opere v New Yorku.

 

Nastopa v