Gianna Fratta


Mednarodno priznana dirigentka Gianna Fratta se je pri devetih letih odločila, da bo svoje življenje posvetila dirigiranju. Izjemno nadarjena dirigentka je po diplomi iz prava začela in dokončala dodatni študij klavirja, kompozicije, zborovskega in orkestrskega dirigiranja.

Gianna je gostovala pri vodilnih orkestrih po vsem svetu, med drugim pri Berlinskem simfoničnem orkestru, orkestru iz Macaa, Simfoničnem orkestru Kraljeve akademije, Državnem akademskem simfoničnem orkestru Ruske federacije, Nacionalnem orkestru Île-de-France in Filharmoničnem orkestru Montevideo. Nedavni nastopi so Gianno popeljali v največje svetovne dvorane, med drugim v Carnegie Hall (New York), Teatro Coliseo (Buenos Aires), Teatro Solis (Montevideo), Seoul Art Centre (Južna Koreja), Opera Theatre (Hong Kong), Smetanovo dvorano (Praga) in Teatro Municipal (São Paolo), kjer je sodelovala z mednarodno priznanimi umetniki.

V rodni Italiji je dirigirala najpomembnejšim orkestrom in ansamblom, med drugim Orkestru Rai iz Torina, Orkestru rimske Opere, Simfoničnemu orkestru iz Milana, Orkestru Toscanini iz Parme, Orkestru regije Toskana iz Firenc, Orkestru gledališča Petruzzelli iz Barija, Sicilijanskemu simfoničnemu orkestru iz Palerma in orkestru Pomeriggi Musicali iz Milana. Gianna je strastna interpretka simfoničnih del in se ponaša z obsežnim repertoarjem, v katerem so tako rekoč vsa najpomembnejša dela iz obdobja romantike in 20. stoletja.

Med solisti, s katerimi je sodelovala, so Martha Argerich, Gidon Kremer, Sergej Krylov, Raina Kabaiwanska in Renato Bruson. Bila je glasbena vodja številnih opernih produkcij, kot so Nabucco (v režiji Pierluigija Pizzija), Madama Butterfly (v režiji Danieleja Abbada), Dekle z zahoda (v režiji Renza Giacchierija), Norma, Tosca, I pagliacci (Glumači), Cavalleria rusticana (Kmečka čast), Falstaff, Il tabarro, Suor Angelica, Il segreto di Susanna, Gianni Schicchi, Aida, Carmen, Ljubezenski napoj, Turandot, La traviata, Čarobna piščal, Figarova svatba, Seviljski brivec, Pepelka in Puccinijev Triptih (v režiji Danieleja Abbada), ki je na seulskem umetniškem festivalu prejel nagrado za najboljšo korejsko operno produkcijo. V sezoni 2023/2024 bo Gianna nastopila na različnih simfoničnih koncertih in dirigirala kar dve premieri v prestižnih italijanskih operah: v veronski Areni bo dirigirala Ponchiellijevo komično opero Il parlatore eterno (Večni govornik), ki ga bo isti večer združila s Puccinijevo enodejanko Plašč, v tržaški Operi Giuseppe Verdi pa bo vodila novo produkcijo Manon Lescaut. Fratta, ki se navdušuje nad pomenom glasbenega izobraževanja v današnji družbi, je med drugim poučevala tudi na ženski univerzi Sungshin v Seulu, trenutno pa je predstojnica kompozicije na Konservatoriju za glasbo v Foggii. V preteklih letih so pod njenim glasbenim vodstvom izšli posnetki na številnih ploščah pri založbah, kot so Brilliant Classics, Velut Luna, Bongiovanni, Amadeus, Classica HD, Sony Classical in Arcana.