Catarina de Meneses


Catarina de Meneses je baletno šolanje končala v portugalski prestolnici Lizboni. Želja po nadaljnjem baletnem izpopolnjevanju jo je ponesla na Nizozemsko državno baletno akademijo HBO v Amsterdam, kjer jo je opazil vodja mariborskega Baleta Edward Clug. Mariborskemu baletnemu ansamblu se je pridružila v sezoni 2008/2009 in še v istem letu zablestela kot deklica Klara v baletu Hrestač, nastopila pa je tudi v sodobnih plesnih predstavah, kot so Vojček hrvaškega koreografa Staše Zurovca ter avtorska projekta Prêt-à-porter ter Watching Others Edwarda Cluga. Med Catarininimi začetnimi mariborskimi upodobitvami s področja klasičnega baleta smo lahko občudovali njeno lahkotno briljanco v baletih Bajadera (Ples z vrčem) in Giselle (naslovna vloga). Njene dosedanje umetniške dosežke potrjujejo številne uspešne vloge iz tako klasičnega baletnega kakor tudi sodobnega plesnega repertoarja, za katere je prejela številne nagrade in priznanja, med drugim tudi prvo nagrado na mednarodnem tekmovanju Danceart 2006, udeležila pa se je tudi 22. mednarodnega baletnega tekmovanja v Varni. Leta 2009 in 2011 je za pomembne umetniške dosežke na področju baletne umetnosti prejela nagradi Lydie Wisiak. Med njenimi plesnimi upodobitvami spadajo naslovne vloge iz komičnega baleta Navihanka (La fille mal gardée), neoklasičnega baleta Romeo in Julija Sergeja Prokofjeva, komičnega baleta Don Kihot (Kitri) ter nazadnje tudi vloga Madame de Tourvel v neobaročnem dramskem baletu Nevarna razmerja (v koreografiji Valentine Turcu in Lea Mujića). V  dveh sezonah je z bleščečo baletno eleganco in s široko dramskoplesno potenco poustvarila več zahtevnih vlog v baletnih produkcijah HNK Zagreb, med drugim je nastopila v naslovni vlogi baleta Ana Karenina (v koreografiji Lea Mujića po istoimenskem Tolstojevem romanu), kot Zvončica (Peter Pan), Odette (Labodje jezero v koreografiji Vladimirja Malahova) ter nazadnje kot Sestra Angelika Glembay (Gospoda Glembajevi).

Nastopa v